Gå til innhold

dell 500m, d500, d600 eller acer 290, kom med synspunkt!


enemigo

Anbefalte innlegg

Har vel bestemt meg for en centrino eller Pentium Mobile basert maskin til max 12k.

 

Alternativene i min prisklasse er dell 500m og acer 290lci. Dell maskina blir litt billigere, og jeg er ganske klar for å kjøpe denne egentlig. Men samtidig er jeg interessert i å få en maskin jeg blir fornøyd med! Hva bør jeg gjøre? Gi meg litt tips!

 

De to andre alternativene blir d500 med 256mb ram til 13.821 kr , eller d600 med 256mb ram til 14.762 kr. Disse er i egentlig for dyre, og jeg må vel søke om finansiering gjennom dell for å få råd til disse. Hadde ikke tenkt å ta opp lån, men er disse maskinen så mye bedre at jeg bør søke om finans og velge en av disse?

 

Jeg er egentlig ikke en "hardcore laptop bruker", store deler av året står den bare på rommet, mens sommer/jul/påske er den med på tur. Og da er jo batterikapasitet en fordel. Skal bruke både Red Hat og win XP på den.

 

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var det da... Batterikapasiteten er viktig når jeg først skal bruke maskina, noen måneder i året.

 

Som sagt kan jeg vurdere noe annet, men det ser ikke ut til å bli så mye billigere...

 

Edit: maskina blir også brukt litt på skolen, og det er greit å kunne ta med denne uten å måtte være avhengig av stikkkontakt.

 

K

Lenke til kommentar

En Acer 290 vil havne på ca 13k hos mpx.no, inklusive frakt & bæreveske. Hiver jeg på en 256 minnebrikke i tillegg er prisforskjellen nær 2000. (m500 maskina har 512mb ram, hvis jeg bestiller i dag)

 

Er Acer'en så mye bedre?

 

Lurer fortsatt på 500m vs d500. Får en d500 ca til samme prisen som en acer 290.

 

K

Lenke til kommentar

Har selv en 500m og er knall fornøyd med den!

 

Hvis du klarer deg uten allslags dill som hurtigtaster får du en liten, lett og ikke minst stillegående maskin til en bra pris, bare spesifiser at du skal ha med 6-cell batteri eller bestill ekstra batteri til mediabay... sxga+skjermen er knallbra! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...