Gå til innhold

Kopiering mellom to NAS'er ligger på 8MB/s

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tidligere startet en tråd ang raskere metoden for å kopiere data fra en NAS til en annen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1541252

Det ser ikke ut til at verken Buffalo'en eller Netgear'en støtter SMB mot en annen NAS direkte (jeg får det iallefall ikke til).

Jeg har derfor startet å kopiere data direkte mellom de to enhetene via en Windows 7-PC. I starten ligger overføringen på ca 15-20MB/s men etter noen minutter dropper den til 6-7MB/s. Jeg skal overføre over 2TB med data så dette kommer til å ta laaang tid.

Noen tips for hvordan jeg kan speede det opp?

NAS'ene:

Netgear Readynas NV+ V2

Buffalo LinkStation Pro Quad

Disker:

Seageate ST3000DM001 (3TB)

Western Digital Green (1,5TB og 2TB)

Endret av indahla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: Hvis jeg kopierer data fra Netgear'en til en lokal disk på PC'en får jeg ca 25MB/s.

Hvis jeg kopierer data fra en lokal disk til Buffalo'en får jeg ca 50MB/s.

Skrevet (endret)

Du kopierer over Gb lan? Er det en laptop du benytter?

Har du trådløst nettverkskort i PC-en? Se i så fall at det ikke er det som benyttes i feks oppgavebehandleren.

Edit: Gjorde en test her nå på min laptop. Kopierte fra en Windowsmaskin til en annen på mitt Gb-nett, tilnærmet slik du gjør. Fikk en hastighet på ca 38MB/s. Oppgavebehandleren viste et stabilt bruk av det kablede nettet på ca. 77%. Fila var litt over 4 GB.

Endret av madammim
Skrevet

Start med å laste ned total commander og map og diskene der og kopiér. URL : Ghisler.com Windows Exploder er ikke akkuratt noen reser på store filkopieringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...