Gå til innhold

[Løst] Port Forwarding


Anbefalte innlegg

Hei!

Har prøvd port forwarding ved hjelp av diverse guider på nettet, men ingen av dem har hjulpet. Har to rutere - Jensen Scandinavia Air Link 89300 (ruter 1) og Netopia 3351 fra NextGentel (ruter 2). Er det noen som kan veilede trinn for trinn hvordan det skal gjøres?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oida.. Hadde samme problemet selv, men løste det etter flere timer på nett..

 

Sett router 1 (modemet) som DHCP server, men koble fra switchen på modemet til en av LAN portene på router 2. Kobler du til WAN på den router 2 kommer du til å slite, da den andre vil lage et helt nytt sub-nett som ikke stemmer overhode med router 1.

 

Så koble fra LAN til LAN, så finner du (fortere) ut av det)

 

Det kan hende router 2 klager over at det ikke finns noen tilkobling til nett, men jeg satte min i aksesspunkt-modus, og den har fungert supert siden.

 

Bare husk at; om du IKKE setter router 2 i aksesspunkt-modus, vil den fortsatt fungere som brannmur, så du må sette port-forward i BEGGE routerene. Om den er i aksesspunkt-modus, er det bare modemet som blokkerer.

Håper det hjelper litt da.

Lenke til kommentar

Tror ruter 1 er allerede satt som DHCP. Må forsikre meg om at jeg gjør det riktig; Logger inn på Netopia-ruteren via telnet og klikker på add nat server ("Easy-Servers"). På External Service legger jeg inn port 25565. På Server Private Ip Address skrive jeg inn adressen til ruter 2, altså "192.168.0.1". Endret også ruteren til "Én IP-adresse, uten filtersett". Så går jeg inn på ruter nr 2 og klikker på NAT Port Forwarding. På Private Ip skriver jeg ipv4-adressen til den trådløse internettkoblingen og åpner port 25565.

 

Sjekket på http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/, men det viser seg at porten fremdeles er lukket.

post-305767-0-21811100-1381154185_thumb.jpg

post-305767-0-29352100-1381154202_thumb.jpg

post-305767-0-76518300-1381154213_thumb.jpg

Endret av hakonbyh
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du Telnet og ikke webgui? Har den ikke webgui kanskje?

 

Uansett så bør du sette Netopia'en i bridge og bruke routeren din som router, og forwarde i den.. Gjør alt mye enklere og mye mulig mere stabilt og raskere...

 

 

EDIT: Ser at Netopia'n din er dritgammel! Hvorfor har du/bruker du denne (enda)?

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Ja nettet ditt vil dette ut hvis du ikke konfigurerer routeren din til å ta over.. Er det PPPoE NGT kjører på enda? Hvis det er det, så må legge inn brukernavn og passord under Internett oppsettet i D-Linken... Hvis ikke, så skal du velge Motta IP automatisk/Dynamisk IP/DHCP.. Husker ikke hvilken av de tre som D-Link bruker i menyen... Er vel det øverste valget uansett..:-P

Da skal du ha nett når dette er gjort..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gjort det som stod i linken om passthrough. Logget deretter inn på ruter 2 og la inn brukernavn og passord under WAN-innstillinger på PPPoE (om det var det du mente). Internettkabel går fra en såkalt 3-Ethernet-utgang på modemet og inn til WAN-inngangen på ruter 2, men fremdeles får jeg ikke inn nett :(
Gjør jeg det riktig? Etter at jeg gjorde det som står i linken får jeg heller ikke kontakt med modemet... :(

post-305767-0-63069400-1381266701_thumb.jpg

post-305767-0-86893600-1381266865_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...