Gå til innhold

Trifire 7970 fremdeles i toppsjiktet? (3skjermer)


powersound

Anbefalte innlegg

Sitter med 2 kort nå, tanken var å kjøpe AMD sine nye toppkort. Men tror det blir for dyrt så vurderte da å kjøpe et 7970 til. Jeg kommer til å ha et oppsett med 3skjermer å det ligger vel ann til noen timer med BF4 i tiden som kommer.

 

Men spørsmålet er, holder fremdeles 7970 mål. Samt hvor mye bedre er 3 vs 2 kort?

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en rask test av 2x7970 mot 3x7970 stock med i7 3930K @4,625 Mhz

Er en test av firestrike standard i 64bit modus.

 

Hvilke 7970 kort har du fra før, å hvilket evt vurderer du til det 3?

Siden du skal kjøre 3 skjermer ville jeg vurdert sterkt DCII eller Lightning. Dette på grunn av att du har stor sjangs til å få tearing på 1 av skjermene om du kjører standard kort som har 2x mini DP 1xHDMI 1xDLDVI, eller 1xDP 1xHDMI 2x DVI..

 

Jeg har fått dette problemet igjenn, og det virker ikke som det er mye mann kan gjøre, annet enn å velge ett med flere DP eller mini DP. DCII eller Matrix versjonen har 4XDP å 2X DVI. Msi Lightning har 4X mini DP 2X DVI. 3 uavhengige å 1 som er delt mellom DVI å DP. Er vertfall ett tips, kjør med ett av di som primer.

 

Vet ikke hvilken cpu du har eller plan om å klokke mye? Mitt oppsett med max clock blei målt til 1347W med stikkontakt måler fra Clas Ohlson. Dette med min Corsair AX1200.

Lurer nessten på om jeg trenger en 1500-1600W PSU :eek:

 

2X7970

 

10110599686_7295cd202a_h.jpg

 

 

3X7970

 

10110598196_b1f546efd9_h.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Her er en rask test av 2x7970 mot 3x7970 stock med i7 3930K @4,625 Mhz

Er en test av firestrike standard i 64bit modus.

 

Hvilke 7970 kort har du fra før, å hvilket evt vurderer du til det 3?

Siden du skal kjøre 3 skjermer ville jeg vurdert sterkt DCII eller Lightning. Dette på grunn av att du har stor sjangs til å få tearing på 1 av skjermene om du kjører standard kort som har 2x mini DP 1xHDMI 1xDLDVI, eller 1xDP 1xHDMI 2x DVI..

 

Jeg har fått dette problemet igjenn, og det virker ikke som det er mye mann kan gjøre, annet enn å velge ett med flere DP eller mini DP. DCII eller Matrix versjonen har 4XDP å 2X DVI. Msi Lightning har 4X mini DP 2X DVI. 3 uavhengige å 1 som er delt mellom DVI å DP. Er vertfall ett tips, kjør med ett av di som primer.

 

Vet ikke hvilken cpu du har eller plan om å klokke mye? Mitt oppsett med max clock blei målt til 1347W med stikkontakt måler fra Clas Ohlson. Dette med min Corsair AX1200.

Lurer nessten på om jeg trenger en 1500-1600W PSU :eek:

 

2X7970

 

10110599686_7295cd202a_h.jpg

 

 

3X7970

 

10110598196_b1f546efd9_h.jpg

Tusen takk for det svaret!

 

Dette er jo endel økning, jeg har ref. Kortene, så da har jeg et problem med andre ord :)

 

Hvilket kort burde man gå for? Kunne man feks. Funnet et 6gb toxic kort eller nå det være 3gb som di andre?

 

Kjører 3930K @ 4,5.

Lenke til kommentar

Husk på at AMD har framepacing aktivert i BF4 med 2-veis CFX på en enkelt monitor opp til 2560x1600 nå.

En driver som skal aktivere framepacing for eyefinity er på vei, men jeg vet ikke om den kommer til å støtte 3 eller 4 GPUer og heller ingenting om Mantle kommer til å hjelpe på dette.

 

Hva betyr dette?

Du kan gjerne få en økning i framerate ved å gå opp til tre skjermkort, men det betyr ikke nødvendigvis at spillbarheten vil bli bedre ettersom microstutter vil bli betydelig verre. Eyefinity vil også deaktivere frame-pacing, så her vil ikke bare målt ytelse gå ned, men opplevd spillbarhet ved 60 fps vil også ta et drastisk fall.

Lenke til kommentar

Oi der var det endel info jeg ikke var klar over, takk for det.

Og det er synn dem ikke har noe fix for fler enn 2 kort og eyefinity. Kanskje jeg skulle testa BF4 med crossfire å ikke trifire. Sett om det var noe forskjell. Bare med en skjerm såklart.

Selv om det å gå fra 3-1 ikke er noe kult..

 

Bruker jeg 3 ser det ut til att jeg får minne lekasje eller noe. Får beskjed om att jeg har nessten brukt opp og må sjekke om jeg har kort med mer enn 512mb..

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...