Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forum; phpBB vs. invision


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei...

Skal sette opp et forum og lurte på om hvilke store forskjeller det er mellom disse to? Ser at hw.no kjører phpBB, men har lagt merke til at invisionbard blir brukt flittig også....

 

Vel, phpBB er gratis, det er ikke invision. Invision har derimot langt bedre administrasjonsmuligheter enn phpBB.

 

NO Registration 0.00 $

 

This will allow you to use Invision Power Board in our unlimited trial. This trial period is unlimited but lacks technical support, reduced price extras, and all benefits of registration.

 

Det er gratis.

Lenke til kommentar
Hei...

Skal sette opp et forum og lurte på om hvilke store forskjeller det er mellom disse to? Ser at hw.no kjører phpBB, men har lagt merke til at invisionbard blir brukt flittig også....

 

Vel, phpBB er gratis, det er ikke invision. Invision har derimot langt bedre administrasjonsmuligheter enn phpBB.

Invision er både gratis og i en "betal versjon" for bedrifter ;)

 

Personlig så anbefaler jeg Invision bla pga bedre muligheter og mye bedre oppbygning av søkemotoren i forhold til phpbb ;)

Lenke til kommentar
Hei...

Skal sette opp et forum og lurte på om hvilke store forskjeller det er mellom disse to? Ser at hw.no kjører phpBB, men har lagt merke til at invisionbard blir brukt flittig også....

 

Vel, phpBB er gratis, det er ikke invision. Invision har derimot langt bedre administrasjonsmuligheter enn phpBB.

Invision er både gratis og i en "betal versjon" for bedrifter ;)

 

Personlig så anbefaler jeg Invision bla pga bedre muligheter og mye bedre oppbygning av søkemotoren i forhold til phpbb ;)

Du annbefaler Invision men dere bruker selv phpBB :o?

 

Ja, det var det at det kosta penger for bedrifter ja...

Lenke til kommentar
Du annbefaler Invision men dere bruker selv phpBB :o?

 

Ja, det var det at det kosta penger for bedrifter ja...

 

Det er bare min mening, og så må du jo ikke glemme at det tar tid å konvertere foraer, med tanke på innhold, templates, innstillinger og mye mer. Slik er ikke gjort på en dag.

Lenke til kommentar
Du annbefaler Invision men dere bruker selv phpBB :o?

 

Ja, det var det at det kosta penger for bedrifter ja...

 

Det er bare min mening, og så må du jo ikke glemme at det tar tid å konvertere foraer, med tanke på innhold, templates, innstillinger og mye mer. Slik er ikke gjort på en dag.

Nei, nei selfølgelig ikke... :-)
Lenke til kommentar

Invision er et meget stort skritt foran phpBB.

 

De to desidert beste forumene i dag er Invisionboard, og vBulletin.

 

Og ja, Invision er gratis, og har et gratis knall-support forum på hjemmesidene. Det er kun support fra invision teamet som koster penger.

 

Jeg har selv konvertert fra phpBB til Invision, og konverteringen av innlegg/medlemmer og slike ting er ingen problem. Nå er jo hardware.no databasen ganske massiv, men det har ikke så mye å si. Det eneste som må gjøres manuelt er skinningen/integreringen. Og det ser ikke ut som om det er såå mye å gjøre på hw.no.

 

Forresten, Invision Power tilbyr forresten å gjøre konverteringen for $85

 

Men du sier at det ikke er gjort på en dag: det stemmer nok, men jeg har en mistanke om at dere har brukt like mye tid på å fikse ting i phpbb, som allerede funker i invision (rapporter innlegg til mod, stabilitet/treghet, søkemotor, og ikke minst moderering, som er utrolig mye mer effektivt i invision).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...