Gå til innhold

Bygge God Gaming Pc For 10000kr


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en Gamer. som har tenkt meg en ny pc.Eg kan ikke så mye om

hardware osv... men har ikke bygd en date før.

Eg lurer på om noen kan sette sammen gaming pc til meg.

Har ingen andre en dere til å hjelpe meg :)

 

Så den skal koste 10000kr uten tastaturm skjerm og headset å sånt

Endret av pcnooberen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på nettbrett så blir bare et kort sammendrag.

 

Det jeg tenker er at maskinen bør være stillegående, ha god kvalitet og samtidig gi mye spillytelse for pengene.

 

 

Kabinett - Her må det bli enten Fractal Design Arc eller Define. Corsair er også et bra alternativ, men er dyrere og skal innrømme at jeg liker Fractal Design bedre etter erfaring med begge to. Så Arc Midi R2 eller Define R4 hvis ekstra støydemping ønskes, begge fra førstnevnte merke.

 

 

Prosessor - Intel i5-4670(K), beste alternativet i denne prisklassen. K-versjonen gir mulighet for overklokking nå eller senere, anbefales for å pressenut gratis ytelse senere.

 

CPU-kjøler - Noctua NH-U12S om du ønsker skikkelig god og stillegående kjøling.

 

Skjermkort - AMDs nye skjermkortserie er rett rundt hjørnet, ville vurdert dette. Asus lager gode kjølere, i likhet med MSI. Tenker da også på støynivå.

 

Strømforsyning - Corsair RM750, stillegående og gullsertifisert. Et dyrere og bedre alternativ er Fractal Design Newton eller Corsair AX. Minimum 600_650 W trengs.

 

Hovedkort - Asus, Gigabyte eller ASRock anbefaler jeg. Asus Z87-A eller Pro er et godt valg fra hodet mitt i farten.

 

Minne - 8 GB minimum, to moduler. Dvs. to stk. RAM-brikker fordi det er to minnekanaler. Skal du ha 16 GB bør n ha 2x8 GB, søk etter 2x8 eller 2x4 på prisjakt så dukker minnesett opp i søket. Corsair, G. Skill, Crucial er gode merker, ikke kjøp GeiL, tester viser dårlig kvalitet.

 

 

Kom med spørsmål om du lurer på mer. Kanskje jeg får satt opp en liste senere, hvis jeg har tid og internett.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Sitter på nettbrett så blir bare et kort sammendrag.

 

Det jeg tenker er at maskinen bør være stillegående, ha god kvalitet og samtidig gi mye spillytelse for pengene.

 

 

Kabinett - Her må det bli enten Fractal Design Arc eller Define. Corsair er også et bra alternativ, men er dyrere og skal innrømme at jeg liker Fractal Design bedre etter erfaring med begge to. Så Arc Midi R2 eller Define R4 hvis ekstra støydemping ønskes, begge fra førstnevnte merke.

 

 

Prosessor - Intel i5-4670(K), beste alternativet i denne prisklassen. K-versjonen gir mulighet for overklokking nå eller senere, anbefales for å pressenut gratis ytelse senere.

 

CPU-kjøler - Noctua NH-U12S om du ønsker skikkelig god og stillegående kjøling.

 

Skjermkort - AMDs nye skjermkortserie er rett rundt hjørnet, ville vurdert dette. Asus lager gode kjølere, i likhet med MSI. Tenker da også på støynivå.

 

Strømforsyning - Corsair RM750, stillegående og gullsertifisert. Et dyrere og bedre alternativ er Fractal Design Newton eller Corsair AX. Minimum 600_650 W trengs.

 

Hovedkort - Asus, Gigabyte eller ASRock anbefaler jeg. Asus Z87-A eller Pro er et godt valg fra hodet mitt i farten.

 

Minne - 8 GB minimum, to moduler. Dvs. to stk. RAM-brikker fordi det er to minnekanaler. Skal du ha 16 GB bør n ha 2x8 GB, søk etter 2x8 eller 2x4 på prisjakt så dukker minnesett opp i søket. Corsair, G. Skill, Crucial er gode merker, ikke kjøp GeiL, tester viser dårlig kvalitet.

 

 

Kom med spørsmål om du lurer på mer. Kanskje jeg får satt opp en liste senere, hvis jeg har tid og internett.

Å alt det dere blir sirka 10000kr?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en Gamer. som har tenkt meg en ny pc.Eg kan ikke så mye om

hardware osv... men har ikke bygd en date før. [/size]

Eg lurer på om noen kan sette sammen gaming pc til meg.[/size]

Har ingen andre en dere til å hjelpe meg :)[/size] [/size]

 

Så den skal koste 10000kr uten tastaturm skjerm og headset å sånt[/size]

Vurdere du å kjøre sli/crossfire etterhvert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...