Gå til innhold

Uze sin vei til bedre selvtillit


uze

Anbefalte innlegg

Tok en ganske god stund før jeg endelig kom frem med denne treningsloggen, hehe. Skulle egentlig ha gått på trening for en halv mnd siden men det ble det aldri noe av. Har tenkt litt og er bestemt på å bare pushe meg selv inn på senteret og begynne med det, no excuses! :)

 

Mitt mål?

Målet mitt er ikke å bli noen bodybuilder, men heller å få en "sommer kropp" og en kropp jeg kan være stolt av. Sliter rimelig mye med selvtilliten, og mesteparten er rettet mot kroppen min (tidligere mobbing) så er bestemt på å endre det!

 

Planen er å blindt følge stronglifts 5x5 i 12 uker for å se hvordan det går. Det er så langt jeg har kommet og satser på at det kommer noen innslag i denne tråden om hva som kan gjøres annerledes eller videre etter det. Da blir det mandag, onsdag og fredag som blir treningsdager. Så i morgen blir min første dag på senteret hvor jeg prøver ut stronglifts!

 

Motivasjonen har vært på bånn i en god stund, så håper at denne loggen kan gi meg et push videre! Er forresten helt ny til å logge i en treningslogg, så om jeg poster for lite eller en smule for mye angående trening osv så beklager jeg på forhånd! :tease:

 

Og til slutt, hva jeg veier og hvor høy jeg er? For øyeblikket veier jeg noe rundt 85~ kg og er noe mellom 188-190 cm høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var første økt ferdig! Litt overrasket over hvor fort det gikk og hvor lett det var så lurer på om jeg skal trappe opp?

 

Økten min i dag:

5x5 squats med 20 kg

5x5 "low row" med 33 kg

5x5 benk med 20 kg

 

Må si at 20 kg på benk var litt for lett. Kjenner ikke at jeg har trent armene nå, så lurer på om jeg skal trappe opp i hvor mange kg jeg skal ta i benk? Ellers gikk det ganske greit, men kjente at jeg sleit litt på slutten av "low row" og squats økten. Gleder meg som en unge til neste gang!

 

Forresten, hvor lang tid pause skal jeg ta mellom hvert rep (det det heter, ikke sant?)? Tok 20 sek mellom hvert når jeg var der nå i stad, men er litt usikker på om det er for mye pause eller for lite?

 

Takker for deres innlegg så langt, selvom det kanskje ikke er så mye. Var ikke noe særlig innstilt på å dra på trening i dag men så sjekket jeg loggen her og så deres innlegg som boostet motivasjonen min! Glad for at jeg laget denne loggen! :)

Endret av uze
Lenke til kommentar

For det første: følg programmet så lenge du kan. Det vil si helt til du ikke kan legge på 2.5 kilo hver økt. Jo lenger du gjør dette, jo bedre fremgang vil du ha. Forutsatt at du spiser nok, vil du nok kunne følge programmet i minst et halv år. Og du burde følge det minst så lenge også.

 

For det andre: ikke gjør større hopp enn fem kilo i starten. Etter hvert så gjør du ikke større hopp enn 2.5 kilo.

 

For det tredje: ta så lange pauser du trenger. Etterhvert vil du være tjent med lengre (2-5 min) mellom hvert arbeidssett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første: følg programmet så lenge du kan. Det vil si helt til du ikke kan legge på 2.5 kilo hver økt. Jo lenger du gjør dette, jo bedre fremgang vil du ha. Forutsatt at du spiser nok, vil du nok kunne følge programmet i minst et halv år. Og du burde følge det minst så lenge også.

 

For det andre: ikke gjør større hopp enn fem kilo i starten. Etter hvert så gjør du ikke større hopp enn 2.5 kilo.

 

For det tredje: ta så lange pauser du trenger. Etterhvert vil du være tjent med lengre (2-5 min) mellom hvert arbeidssett.

Skal ha dette i bakhodet, takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...