Gå til innhold

Vurderer LG G2 - har noen erfaringer, tilbakemeldinger evt annen relevant info?


Snaffo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mottatt min LG G2 F320 koreansk variant med utskiftbar batteri ,micro sd slot og T-DMB tv antenne(Nytteløs i Norge da).

 

Noe daff ikvell, men skal åpne opp og få lekt med den imorgen etter jobb. Kan godt rapportere om min inntrykk om den. Hadde tidligere en LG Optimus G som jeg var meget fornøyd med. Tviler jeg blir mindre imponert med denne.

Lenke til kommentar

Plukket opp en i dag, telefon virker meget bra og solid. Den føles dog veldig glatt å ha i hånden.

 

Kamera har fått mye skryt, men det er heller ikke uten problemer. Det virker som den overeksponerer lyse motiver noe helt ekstremt. F.eks ta bilde ute med blå himmel og himmelen blir hvit. Den har også litt treg autofokus. Og noe som virker som bug i video opptak hvor den sliter med å fokusere.

 

Bilder med dårlig lys blir imponerende bra etter min mening.

 

Det jeg er mest skeptisk til er at LG aldri kommer til å slippe en oppdatering eller bugfix til tlf. LG har litt dårlig track record der. Får håpe den blir så utbredt at utviklermiljø blir stort og man får custom roms å velge i.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest skeptisk til er at LG aldri kommer til å slippe en oppdatering eller bugfix til tlf. LG har litt dårlig track record der. Får håpe den blir så utbredt at utviklermiljø blir stort og man får custom roms å velge i.

 

Ikke kjent for å være de raskeste på oppdateringer, men har en optimus 4x med offisiell 4.1.2 og en SGS3 som ikke har noen nyere android versjon.

 

Uansett - LG'n min er mye "smartere", raskere og har bedre skjerm enn SGS3'en og er mitt soleklare førstevalg av disse to.

 

Tror mye av LG's dårlige rykte skyldes de mange dårlige erfaringer som mange opplevde med 2X og at 4X ble levert med "locked bootloader", men dette begynner å bli noen år siden og jeg tror LG har tatt lærdom av disse tabbene.

 

Har hatt forskjellige android tlf - og min neste blir garantert fra LG.

Lenke til kommentar

Plukket opp en i dag, telefon virker meget bra og solid. Den føles dog veldig glatt å ha i hånden.

 

Kamera har fått mye skryt, men det er heller ikke uten problemer. Det virker som den overeksponerer lyse motiver noe helt ekstremt. F.eks ta bilde ute med blå himmel og himmelen blir hvit. Den har også litt treg autofokus. Og noe som virker som bug i video opptak hvor den sliter med å fokusere.

 

Bilder med dårlig lys blir imponerende bra etter min mening.

 

Det jeg er mest skeptisk til er at LG aldri kommer til å slippe en oppdatering eller bugfix til tlf. LG har litt dårlig track record der. Får håpe den blir så utbredt at utviklermiljø blir stort og man får custom roms å velge i.

Du vil nok få oppdateringer, dog ikke av samme hyppighet som nexus enhetene.

 

Kan du legge ut de bildene? av de testene jeg har lest så har kamereat har fått veldig bra kritikker. Har selv ikke testet utenom et bilde av midkonsollen i det jeg pakket den ut.

Lenke til kommentar

Freddy,

 

Det er ett problem med bilde som er gjenganger, ser det på 2 av bildene dine også. Den overeksponerer lyse partier kraftig, selv i HDR modus får jeg problemer med overeksponering.

 

Eks, siste bilde ditt, hvis du ser på himmelen, på venstre side er den blå, på høyre side hvor det er skyer blir skyene altfor hvite og himmelen blir turkis.

 

Ett annet problem er panorama modus. Tar man bilder i panorama modus blir både oppløsning og bildekvalitet vesentlig lavere, opplever også at det er vanskelig å unngå blurry bilder med panorama.

 

Hvis du crop'er eller redigerer ett bilde blir det lagret i vesentlig dårligere kvalitet enn orginalen, så det er noe bug med bildebehandlings software til LG.

 

Prøv å ta ett panorama bilde innendørs.

 

Har nå også etter en del testing fått erfare veldig treg autofokus hvis det er mørkt.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Enig med med at den overeksponerer lyse partier. Det burde LG klare å forbedre med en oppdatering ganske kjapt.(4.3 ?) Det samme med knock knock følsomheten.

Ellers er jeg strålende fornøyd med hardware og spesielt skjerm og batteri tid, lader raskt gjør den også. Knapper på ryggen er kun en tilvenningsak.

Ser ut til å holde fint en hel dag med 4g og betydelig bedre enn min bedre halvdels S4..

Begynner å dryppe små forbedringer/mods på XDA også nå som den er i salg for alvor.

Telenor har dessuten et greit tilbud også i disse dager.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne. Er det noen her som har erfaringer med tidligere LG telefoner, eller annen info som kan være relevant?

Tidligere var LG svært trege med updates, men de har forsikret oss om at den tid er forbi. Og da er LG G2 et svært godt valg om du ser på specs og pris. Det er vel bare Z1 (om du ser bort fra Note 3 pga størrelse) som kan hamle opp med G2 og da er det fordi Z1 er IP-klassifisert og har flere megapiksler. Skjermen til G2 er dog bedre ifht svartnivå og fargegjengivelse.

Lenke til kommentar

Batteritiden er rå, tok den av lader i går morges og batteri viser nå 74% (dog relativt moderat bruk)

 

At LG lover bot og bedring gir meg ingenting, sist gang jeg kjøpte LG for 2.5 år siden lovet de også at oppdateringen skulle være klar når tlf kom ut i butikken, 6 mnd senere ingen oppdatering.

 

Eneste håpet er at denne telefon kanskje har mye til felles med Nexus5, det kan hjelpe, om ikke offisielle oppdateringer, så uoffisielle.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet telefonen. Tok sin tid da telefonen trengte softwareoppdatering 2 ganger.

 

Rask og god telefon. Kameraet tar flotte bilder, men bilder blir ofte overeksponert,

 

Er det noe som skuffer meg mest er videokameaet. 1080 60FPS funker når du er på et godt belyst område. Med en gang du går innendørs til en dempet belysning lægger det noe forferdlg.

 

Er det flere her som kan bekrefte dette?

 

Opptakslyden er minst like ille. Laster opp en videoklipp snart for så kan dere se selv

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet telefonen. Tok sin tid da telefonen trengte softwareoppdatering 2 ganger.

 

Rask og god telefon. Kameraet tar flotte bilder, men bilder blir ofte overeksponert,

 

Er det noe som skuffer meg mest er videokameaet. 1080 60FPS funker når du er på et godt belyst område. Med en gang du går innendørs til en dempet belysning lægger det noe forferdlg.

 

Er det flere her som kan bekrefte dette?

Når jeg så spørsmålet ditt så tok jeg noen videoer i stua, og jeg merker ikke noe "lægg".

Men jeg ser at den tar litt tid for å fokusere etter hvert som jeg flytter kamera, og det kan oppleves litt hakkete.

Lenke til kommentar

 

At LG lover bot og bedring gir meg ingenting, sist gang jeg kjøpte LG for 2.5 år siden lovet de også at oppdateringen skulle være klar når tlf kom ut i butikken, 6 mnd senere ingen oppdatering.

Vi får håpe de forstår alvoret nå. De har laget en fantastisk telefon, men skal de lykkes godt på sikt er de avhengig av at kundene er fornøyd med mobile gjennom hele levetiden. Det betyr bl.a at oppdateringer av OS kommer relativt hyppig.
Lenke til kommentar

 

Er det noe som skuffer meg mest er videokameaet. 1080 60FPS funker når du er på et godt belyst område. Med en gang du går innendørs til en dempet belysning lægger det noe forferdlg.

 

Er det flere her som kan bekrefte dette?

 

Opptakslyden er minst like ille. Laster opp en videoklipp snart for så kan dere se selv

 

Jeg forsøkte meg på innendørs video 60 fps i en butikk hvor jeg panorerte frem og tilbake, det ble helt tragisk, bare hakking og nesten umulig å se hva man filmet, i 30 fps ble det noe bedre. Har ikke testet video noe spesielt etter dette. 60fps funker ikke på youtube så har heller ikke sett noen andre eksempler på det.

Lenke til kommentar

Opplasting tar lengre tid enn jeg trodde. For vente til jeg kommer til arbeidsplassen og få laste den opp derfra.

 

På sitt verste i dårlig lys fikk jeg 15 fps. Og den ligger gjerne der helt til jeg kommer meg ut i dagslys.

 

Til å skryte så høyt av deres OIS og 60 FPS i presskonferanse så må jeg si meg kjempeskuffet. Om ikke falskt markedsføring.

 

Håper de fikser dette snart på softwareoppdatering. For det blir ikke mer LG fremover om det er slik.

Endret av luvotomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...