Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt takluke Golf 3


Curver

Anbefalte innlegg

Hello! Ettersom bilforumet er nede så satser jeg på å få svar her! :)

 

Kjører til vanlig en Golf 3 1,8L 95 modell.

 

Her i slutten av sommeren så begynte takluka plutselig å jukse. Den ville alltid opp, men når jeg trykka på knappen for å lukke den så ville den ikke alltid. Etter å ha trøkka på den et en 10 talls ganger så plutselig kom den. Kunne også hjelpe å skru tenninga av og på noen ganger.

 

Nå i det siste har den kutta ut helt. Driver å feilsøker nå og etter det jeg hører så slår et rele inn når jeg trykker på knappen for å åpne. Vet ikke om det er et eget rele ved sikringene men det slår altså inn et sted på den jeg har tatt bilde av.

Ettersom jeg ikke klarer å finne noen EL-skjermaer på dette så er jeg egentlig litt sporløst. Vet ikke hva jeg skal se etter. Har skrudd ned brakketen med motoren og det er 6 forskjellige ledninger jeg kan prøve på. 5 ledninger kommer fra kontakten som jeg har kobla fra.

 

Vet ikke om det finnes EL-skjema, (har prøvd å søke, men dårlig engelsk gjør det litt værre...) er det isåfall noen som vet hvilke kabel som det skal gå strøm i slik at motoren går rundt? Evt. finne ut om motoren er kæss...

 

Legger ved bilde slik at dere forstår enklere.

 

55972.jpg

55973.jpg

55974.jpg

 

Ikke nødvendige bilder:

http://0o2471.net/55975

http://0o2471.net/55977

 

Det som er uleslig på merkeskiltet pga blits: GD0 763 696 560

 

Tusen takk! Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig så vet jeg ikke. Jeg tviler sterkt da du har 3 knapper. 1 som gjør at den går i lukke posisjon uansett om den er åpen eller vinkla.

1 knapp som gjør at den går bakover. Jo lenger du holder denne jo lengre bakover går den (den stopper jo av seg selv etterhvert)

Den siste knappen gjør at den går i vippeposisjon (kall det lufting) den stopper også vis du slipper knappen.

 

Den stopper altså ikke av seg selv og jeg har da en følese at den ikke leser hvor den er. Den stopper altså når du slipper en knapp. Også når du holder lukkeknappen.

Fant et engelsk forum som hadde golf 3 som tema, der var det en del poster om takluke. Uansett så uansett hva problemet var (den åpna ikke hele veien, funker dårlig osv.) så var svaret, bytt motor. Tenkte å ta en tur på skroten imorra, vis det er billig for en brukt en så tar jeg det og prøver :)

 

 

EDIT: Fant dessvere ingen topic som omhandla mitt problem..

 

EDIT til pondus: Tenkte på det samme, har disse fargene å velge imellom:

Blå, gul, grønn, svart, rød/svart, og brun. Burde vel være 12V mellom svart og rød/svart da? Den rød svarte har bare en tynn svart strek på seg.

 

Jeg må beklage, skrev 5 istad, det var visst 6.

Endret av Curver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...