Gå til innhold

Kritikk på egenkonstruert 2-splitt


xelp

Anbefalte innlegg

Hei!
Hva synes dere om denne 2-splitten? Jeg sitter med en følelse av at det kanskje er litt for mye volum.. Når det er sagt så liker jeg å ha mye volum i treningsprogrammet, men hvis det hindrer fremgang blir det jo litt mot sin hensikt.

Setter stor pris på om noen kunne gitt litt tilbakemeldinger!

Der det står skråstrek mellom øvelsene bytter jeg på mellom de øvelsene annenhver treningsøkt.
Programmet:

Dag 1: Overkropp
Benkpress / Skråbenk m/hantler 4x4-6:
Skråbenk m/hantler / Benkpress 4x8-12:
Stangroing / Nedtrekk 4x4-6:
Nedtrekk / Stangroing 4x8-12:
Skulderpress 4x6-10:
Shrugs m/hantler 3x8-12
Dips m/vekter 3x8-12
Bicepscurl 3x8-12
Dag 2: Underkropp
Knebøy 4x4-6:
Markløft 4x4-6
Hack squat 3x8-10:
Beinpress 3x10-12:
Strake markløft 4x8-10:
Calf Raise 4x8-12:
Crunches 5x8-12:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det blir litt overkill å ha 4 sets på så mange øvelser, men dette spørs jo selvsagt på hvor lenge du har trent, om du er vant til så mye volum osv. Det er heller ikke nødvendig å kjøre alle de øvelsene du kjører, f.eks benkpress, skråbenk, skulderpress og dips på samme dag. Og siden du har så mange isolasjonsøvelser fra før, hva med å slenge inn en øvelse for rear delts, som face-pulls?

Lenke til kommentar

Ser greit ut, som Brun sier mye tunge øvelser, men klarer du det er det jo ingenting som er bedre enn tunge og "beast" øvelser.

 

Kjører selv 3split med rygg, bryst, bein som "hovedfokus" på dagene. Da med div baseøvelser pr gang, som feks bøy på bein og mark på rygg. Synes det funker fint til min treningsplan med 1 hviledag i uka.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha redusert antall øvelser og heller fokusert på gjennomførelser av baseøvelser.

Det blir også litt overkill med så mye isloasjoner, etter min mening.

 

Men da sies det også at 2-split ike er noe jeg er stor fan av i utgangspunktet. Det begrunner jeg enkelt ved at når folk lager programmene så blir det ofte mange øvelser på samme muskelgruppe som egentlig overlapper hverandre. Du kan få samme nytten av å heller fokusere på enkelt øvelser og kjøre dem helt ut.

 

Less is more.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...