Gå til innhold

fingermerker


chairgame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antirefleksbehandlinger etc. har ikke godt av væskebaserte rengjøringer. I den grad det fungerer er tørre løsninger det beste. Men når skjermen min blir sånn passe nikotingul bruker jeg en våtserviettlignende sak man kjøper hos optiker. Samme greia finnes i litt større flak beregnet på bilruter. Koster ikke rare greiene på en bensinstasjon.

Lenke til kommentar
Fuktet Microfiber klut (ikke for våt). Den lager ikke stiper og er skånsom mot skjermen samtidig veldig effektiv

 

Jeg bruker det selv på lcd skejrmen min og det er blitt annbefalt videre av andre :yes:

 

Jeg tror nok ikke at mikrofiber er noen god løsning på en LCD-skjerm hvor overflaten er relativt myk, og behandlet med diverse preparater

 

Etter et kjapt søk på nettet, finner jeg følgende:

Mikrofiber er plastfiber – som sprenges og blir så skarpe at de kommer innunder skitten og løsner den fra overflaten. Det er minimum 10.000 meter fiber per 100 gram klut

 

Vær oppmerksom på at mikrofiberkluter kan gi skader eller matte ned blanke flater (maling, lakk, polerte flater, pleksiglass)

 

@Bach - Jeg har mer tro på din behandling av skjermen, ja :yes:

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...40&GrpID=9&s=pl

fult klar over at det er et "spesialmiddel" men tror ikke det er noen særlig andre "gode" måter å få fjerna de forbaska fingeravtrykka på :)

Mener å huske at komplett før også hadde en pakning med bare våtkluter...men kan ikke si at jeg finner det lenger! Tror isåfall det hadde vært like aktuelt ettersom jeg syntes ikke at de tørrklutene var noe særlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...