//E Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Hei! Jeg har en samsung smartphone. Jeg har lagt merke til at den har en LAN kontakt, og har dermed lenge fundert over hva den kan brukes til... Har koblet den til switchen i nettverket, noe som funker. Noe som vet om det går ann å gjøre noe kult med den telefonen? Går det f.eks an å koble den til internett over bredbåndet, isteden for ISDN som det må på pr i dag? Går det an å flashe programvaren sånn at den blir litt mere nyttig?? Takker for svar!
agvg Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Hei!Jeg har en samsung smartphone. Jeg har lagt merke til at den har en LAN kontakt, og har dermed lenge fundert over hva den kan brukes til... Har koblet den til switchen i nettverket, noe som funker. Noe som vet om det går ann å gjøre noe kult med den telefonen? Går det f.eks an å koble den til internett over bredbåndet, isteden for ISDN som det må på pr i dag? Det går men du må ha et passord så du kommer inn i konfigen og får endret oppsettet, du kan jo høre med samsung.
nree Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Vis du går inn i oppsettett på telefonen og skriver " smart " uten noe enter eller noe kommer det opp eit stort oppsett hvor du kan gå inn i nettverk også trykke på LAN lengre har ikkje jeg komt holder på og finne utav mere nå, skal prøve og koble den til Routeren min...
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 hørt rykter om at den kan kjøre linux bra (inside info ra Telenor). Dev var rykter om at det skulle komme en ny stor patch, men nå ser det ut til at de skal droppe hele greia. Hadde vært fett med en ny browser - den som er der suger jo
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 noen som vet hvordan jeg får 1. "Svarer" til å virke 2. Passordet til "Bruker" ? Fant til og med en knapp for å oppdatere programvare!!!!!
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 hmmm... det virker ikke å oppdatere Noen som har et tips?
//E Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter Skrevet 19. oktober 2003 Noen som har kommet noe lengre med dette??
agvg Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Noen som har kommet noe lengre med dette?? Jeg så på en newsgruppe at Telenor har droppet dette prosjektet og har lagt ut firmware som opphever låsingen. Du kan jo sjekke det ut.
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Ja, to dager etter at vi begynnte å knote med dette fikk den ny firmware, og beskjed om at Telenor hadde droppet prosjektet. Passordet oppga de og. Når kommer OpenSmartphone? Lyst til å porte den over på Linux + Dillo. det var bare telefonfunksjonaliteten da... Noen som vet det andre passordet til brukermodulen?
//E Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Skrevet 21. oktober 2003 Fikk brev om et nytt theme for desktopen som man kunne laste ned... Ingen andre ting ble foramdret. To spørsmål tilslutt: Hvordan kan man låse den opp? Hvor kan man laste ned ny firmware da?
Vice Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Noen som vet det andre passordet til brukermodulen? "superkey" funket her. Forbanna irriterende, fordi jeg skulle skifte brukernavn på telefonen da jeg fikk den. Ringte Telenor som sa at jeg måtte sende den inn og at det ikke var mulig å gjøre selv. Visste selvfølgelig at det var 99% sjanse for at ikke telefonen var så idiotisk laget at man måtte ha dedikert hardware el. for å kunne skifte noe så latterlig enkelt som brukernavn/abn. Men uansett, jeg hadde ikke peiling på hvordan jeg skulle få gjort dette så jeg måtte sende den inn likevel. Så det var jo både tid og penger bortkastet da det senere viste seg at det var fullt mulig å gjøre dette selv Men det hadde vært dødsbra med opensource software til tlf. Har hørt at man kan oppgradere til feks. voice over IP vha. software. Er visstnok også støtte for kamera i telefonen også.(fant en "kamera test side" i telefonen) Her er noen flere "setups" som dere kan prøve for morro skyld, ikke voldsomt nyttig men... ctrl+fn+t og ctrl+fn+d Var også ganske morsomt å endelig få brukt Lan-porten til å koble seg opp mot internet. Da kan det jo faktisk være noe mening i å bruke Internet delen...
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Tenk Linux m/ gcc og terminal... Plutselig fikk den masse ny og nyttig software gitt! Enester er jo at det er greit om den ikke hadde sluttet å virke som telefon da:D
TheMatrix Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 Dette begynner å likne noe. Har imidlertid jeg er for tiden koblet til chello/ups. Pcen settes til å finne settings/ip selv gjennom proxyen: proxy.chello.no port 3128. Jeg finner self. ipadressen min, men hva med gateway, DNS og subnett ? Noen tips ?
TheMatrix Skrevet 21. oktober 2003 Skrevet 21. oktober 2003 DHCP?kopiere info fra PC? Det er den jeg ikke finner.... :oops:
//E Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Skrevet 21. oktober 2003 Fett! Hvordan konfigurerte telefonen for å få internett over bredbånd? Ved software oppdatering, fungerer da browseren med de fleste sidene?? På min funker jo omtrent ikke noen ..
TheMatrix Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 DHCP?kopiere info fra PC? Det er den jeg ikke finner.... :oops: Anyone ? 8)
Vice Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 DHCP?kopiere info fra PC? Det er den jeg ikke finner.... :oops: Anyone ? 8) hmm ser at telefonen har blitt oppdatert helt av seg selv og nå er det et helt annereledes interface. Mer "windows aktig". Men uansett, fant frem til internett instillingene her også. Nå ligger det faktisk ppp connection der også. Jeg hadde hvertfall satt opp følgende på forrige versjon: IP: satte en lokal IP addresse som må ligge i routerens range. Submask. 255.255.255.0 IP gateway: routeren sin IP på det lokale nettverket. Samme addresse som du bruker i browser når du skal logge deg inn på routeren. DNS: Den DNS du er koblet opp mot nå finner du inne i routeren din. Jeg valgte også "ikke dhcp" da jeg ikke fikk dhcp til å fungere på forrige versjon. Dette er nå "statisk ip" i ny versjon. Kanskje funker "dynamisk ip" nå men jeg har ikke testet dette.
MeReo Skrevet 8. november 2003 Skrevet 8. november 2003 Jeg sitter også her med en Smartphone, men har ikke fått den på nett ennå. Jeg får bare opp "DNS eller nettverksfeil" Har prøvd både med og uten DHCP . Hvilken firmware version har dere?, jeg har RV3.0d. Ingen som her funnet noe mer info ang oppgradering osv?. Virker ikke som det er så mye info om den på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå