Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror jeg liker en, som er sosialist


Anbefalte innlegg

Jeg tror de rødgrønne tapte valget pga skremselspropaganda. Folk har ikke tiltro til utsagnene om at det går så mye verre med de blå, og at vi derfor må akseptere møkkapolitikken deres istedenfor.

 

Når det gjelder å date en raddis har jeg selv erfaring med det. Det gikk dårlig. Hun begynte å grine. Jeg vant, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er AUFer, og hadde ett 2 års langt forhold med en som stemte på blåsiden. Men utrolig nok hadde vi en god del fellesmeninger om andre ting vi brydde oss om. Sett att vi ikke satt oss ned og diskuterte politikk. Jeg var politisk aktiv, han var ikke. Jeg diskuterte politikk med mine venner, han med sine. Var vi flere tilstede, kunne vi diskutere, men vi gjorde det ikke med bare oss to. hadde ikke noe behov for det. Når ting ble seriøst diskuterte vi ting som vi syntes var veldig viktig, og kom til en delvis enighet. mye ble kanskje bygget på kompromisser. Så aldri dette som en hindring. Om hun gnåler om sosualistiske ting i ett, si du heller vil prate om noe annet. Vi hadde to gode år, lite hindring og krangling om politiske synspunkt (de diskusjonene vi hadde, endte heller opp med å bli spennrnde og utfordrende på en sexy måte) :p

Vi slo opp av ikke politiskrelaterte grunner

Lenke til kommentar

Er nok sikkert det beste for dere begge at dere får litt innsikt om den "andre siden".

Jeg tror de rødgrønne tapte valget pga skremselspropaganda. Folk har ikke tiltro til utsagnene om at det går så mye verre med de blå, og at vi derfor må akseptere møkkapolitikken deres istedenfor.

 

Når det gjelder å date en raddis har jeg selv erfaring med det. Det gikk dårlig. Hun begynte å grine. Jeg vant, da.

Jenter liker å gråte, så hun vant.
Lenke til kommentar

Hva er det som er så galt med sosialisme?

Er det ikke bedre at man deler litt på utgiftene enn at alle skal betale alt selv?

 

 

Man kan jo selvsagt fjerne sosialismen og kreve at alle skal dekke skolen 100% selv, alle dekker alle sykehusopphold selv, og dekke sin pensjon 100% selv.

Og de arbeidsledige, vel, de får enten dø av sult eller rysei hjel

 

Og forsikring kan man bare glemme, forsikring er jo en form for frivillig sosialisme fordi man betaler inn og dem som trenge pengene får det.

Lykke til med det samfunnet...

Sosialistene vil jo at alle skal være like. Lykke til med det samfunnet...

Lenke til kommentar

Jeg bodde et år i USA med en familie hvor mannen var veldig aktiv demokrat og hadde sterke meninger mot absolutt alt republikanerne mener og gjør. Damen kom fra en republikansk familie og sa til meg at hun noen ganger stemte på republikanerne, men det måtte jeg ikke si til han. Hvor godt et slikt forhold fungerer varierer vel, men de hadde vært gift i mange år og det så ut som hun hadde funnet en måte å leve med det på, selv om det noen ganger ble noen heftige diskusjoner om hvor lukket sinn han hadde.

Lenke til kommentar

Dette forumet har endel mørkeblå militante, så svarene som kommer her er ikke overraskende. Du måtte regne med å få ditt «å så fælt» standpunkt forsterket. Det er klart at ulike meninger kan skape konflikter. Noe er man nødt til å ha til felles, for å fungere i et forhold. Du må selv vurdere om det du liker ved henne veier opp for det du ikke liker. Selv er jeg rød, men kjenner flere som er blå og skjønner ikke helt dette hatet som jeg finner her på forumet. Noen av de mest interessante diskusjonene jeg har hatt er med folk som har andre meninger enn meg selv.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja dette høres nok veldig overfladisk ut, men ja jeg tror jeg liker en, men den personen er en sosialist/miljøaktivist. Og hun har ganske sterke meninger når det kommer til dette, og problemet er at jeg har ganske sterke meniner selv. Og jeg er på en måte.. på ganske motsatt side >.< Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Har dere følt at det har vært en hindring?

 

Anonymous poster hash: 692d9...966

 

Når det funker for Tajik (AP) og Heggelund (H) som faktisk ER politikere, hvorfor skal det ikke funke for deg? http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/politikk/innenriks/regjeringen/arbeiderpartiet/24616145/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette forumet har endel mørkeblå militante, så svarene som kommer her er ikke overraskende. Du måtte regne med å få ditt «å så fælt» standpunkt forsterket. Det er klart at ulike meninger kan skape konflikter. Noe er man nødt til å ha til felles, for å fungere i et forhold. Du må selv vurdere om det du liker ved henne veier opp for det du ikke liker. Selv er jeg rød, men kjenner flere som er blå og skjønner ikke helt dette hatet som jeg finner her på forumet. Noen av de mest interessante diskusjonene jeg har hatt er med folk som har andre meninger enn meg selv.

 

Ja, jeg er en av de mørkeblå militante her :p Er liberalist og har en del sterke meninger når det kommer til statens rolle i samfunnet. Hva mener du med det siste forresten? Altså det hatet.

 

Når det funker for Tajik (AP) og Heggelund (H) som faktisk ER politikere, hvorfor skal det ikke funke for deg? http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/politikk/innenriks/regjeringen/arbeiderpartiet/24616145/

 

Hehe, nå er jo AP sosialdemokrater, og Høyre er ikke forskjellige fra AP.

 

Har forøvrig bestemt meg for å gi det en sjanse, og ser ikke ut til at hun har brydd seg om de gangene jeg diskuterer med andre om politikk og kommer med meningene mine. Men heller støtter meg i ettertid :p Så ja, kan vel fungere hvis vi ikke lar det komme i mellom oss. Har jo ingenting imot sosialister. Og er vel bra med litt utfordringer i et forhold? :p

 

 

Anonymous poster hash: 692d9...966

Lenke til kommentar

 

 

Ja, jeg er en av de mørkeblå militante her :p Er liberalist og har en del sterke meninger når det kommer til statens rolle i samfunnet. Hva mener du med det siste forresten? Altså det hatet.

 

Jeg synes det er mye fordommer og hat mot sosialister her på forumet.

 

Kom på noe, tror det er flere sosialistiske kvinner enn menn. Selv om det er fristende å be dere liberalister overlate dem til oss sosialistiske menn, så må enten noen par finne sammen på tross av dette, eller så må endel liberalistiske menn og endel sosialistiske kvinner gå ensomme gjennom livet :)

 

Edit: Kanskje man kan innføre flerkoneri for oss sosialister og flermanneri for dere liberalister. Det ville jo også løse problemet.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...