Gå til innhold

[Løst] Ny PC, Ultrabook


Anbefalte innlegg

vurderer denne: https://prisguiden.no/produkt/apple-macbook-air-13-3-i5-1-3ghz-128gb-2013-modell-177332

 

og denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=783153

 

 

Skal kjøpe meg ny bærbar pc ganske snart, så vet ikke helt va jeg skal velge, har vurdert de to over, vil gjerne ha haswell men asusen er såppas kraftig og har dedikert grafikk, noe jeg også hadde foretrukket.

 

Er ikke egentlig så veldig mye krav som må oprettholdes, eneste er at jeg vil ha haswell pga forbedret batteritid (og bedre integrert grafikkløsning hvis ikke dedikert grafikk), men finner liksom ikke så mange andre enn macbook air som har det,

 

noen som har noe andre inspill på brukbar ultrabook?

 

http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-180GB-SSDe-GeForce-GTX-765Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625384

Har forresten også luktet litt på denne multicom xishan w203s 13,3"

vet dette ikke er noe ultrabook, men hele poenget med ny bærbar er at den skal være bærbar, å ikke slepbar som min forige pc da jeg skal dra den til og fra jobb hver 14 dag, blir nok ikke mye brukt på fri såfremst jeg ikke er ute å reiser, da vil en 13 tommer non ultrabook være maks størrelse, men er den tynn å lett nok vil jeg helst ha 15 tommer :)

 

https://prisguiden.no/produkt/samsung-ativ-q-178045

denne ser spennende ut, men kan ikke vente for lenge med å kjøpe pc heller, helst burde jeg få kløpt innen 2 uker så jeg har pcen om 3 uker.

Endret av Aleksander9175
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent på Haswell sier jeg. Jeg blir ikke så mye til hjelp, men det er et råd jeg kan gi deg ihvertfall.

 

Ja er jo klar over dette, men både multicom pcen og air har jo haswell, w203s har jeg lest har litt støy, kan være irriterende ved idle når maskinen ikke er stort i bruk, men air har igjen dårlig grafikk ytelse og lav oppløst skjerm, er så mange komprimisser som må gjøres :hmm:

 

Det som kommer til å skje er at jeg kanskje kjøper en air i denne omgang, så en litt kraftigere bærbar mot jul, skulle aller helst hatt en liten slank pc med godt batteri når jeg reiser (reiser veldig mye), da er air egentlig midt i blinken, selv om jeg heller ville hatt en PC med haswell og tilsvarende batteri...

så kunne jeg hatt en litt kraftigere bærbar for å tatt med til å fra jobb, (jobber 14 dager, så 14 dager fri) på fri har jeg såklart en stasjonær pc. (i longyearbyen hvor jeg bor, hvis jeg ikke er på reisefot)

 

https://prisguiden.no/produkt/acer-iconia-w510-168708

denne har jeg også vurdert som en bærbar for reising, kan ikke kjøre spill eller krevende programmer på den men er jo kjempefin til reising, film på fly og nettsurfing på flyplasser, der er jo air også grei pluss den kan kjøre mindre krevende spill :)

Endret av Aleksander9175
Lenke til kommentar

Styr for all del unna asus zenbook! Problemlisten ved disse er så lang at jeg ikke en gang orker å starte. Har selv eid både en UX32VD og UX31A. Det er ingenting med disse maskinene som forsvarer en pris på nesten 10 000 kr. Leverte selv begge mine tilbake på angrefristen og kjøpte istedenfor macbook pro retina. Herregud for en kvalitetsforskjell det er mellom disse maskinene. Har ikke testet den nyeste generasjon zenbook, men kan ikke tenke meg at dem har fikset alt det som var middelmådig/dårlig prisen tatt i betraktning . Anbefaler deg virkelig å vente på neste generasjon retina med Haswell, eventuelt kjøpe air vist du klarer deg med en dårlig skjerm. Apple er dessverre milevis foran konkurrentene i ultrabook segmentet.

Lenke til kommentar

Styr for all del unna asus zenbook! Problemlisten ved disse er så lang at jeg ikke en gang orker å starte. Har selv eid både en UX32VD og UX31A. Det er ingenting med disse maskinene som forsvarer en pris på nesten 10 000 kr. Leverte selv begge mine tilbake på angrefristen og kjøpte istedenfor macbook pro retina. Herregud for en kvalitetsforskjell det er mellom disse maskinene. Har ikke testet den nyeste generasjon zenbook, men kan ikke tenke meg at dem har fikset alt det som var middelmådig/dårlig prisen tatt i betraktning . Anbefaler deg virkelig å vente på neste generasjon retina med Haswell, eventuelt kjøpe air vist du klarer deg med en dårlig skjerm. Apple er dessverre milevis foran konkurrentene i ultrabook segmentet.

 

Tja, må ha bestilt en eller annen form for pc innen neste helg, senest neste mandag, derfor jeg vurderer å bare kjøpe den acer nettbrett/pcen i første omgang, er 14 dager på jobb på rad å uten pc da er døds kjedelig, har ingen å låne heller det som er problemet, å den aceren har jo ekstrem batteritid pga så lav ytelse, men er jo mere enn nok til å se en film og surfe litt på når man er på reisefot, gidder uansett ikke rigge opp en pc med mus å headsett å sette meg å spille på en flyplass mens jeg venter på neste fly :hmm:

 

 

 

Kanskje Acer R7 hadde vært interessant? Med Haswell selvsagt.

 

mener du denne: http://www.dinside.no/919746/acer-aspire-r7 ?

hadde fått litt dårlig terningkast da, og et av minusene var at det ikke har haswell, vet ikke om det kommer en modell med det, fant iallefall ingenting på prisguide.

Lenke til kommentar

Btw, etter hva jeg forstår har ikke pro retina (13) noe dedikert gpu per i dag? må vel uansett nøye seg med intel HD 5000 eller hva det nå enn blir når den en gang kommer med haswell? og hvis det kommer en versjon med gpu tipper jeg prisen vil være skyhøy, når den billigste pro retina i dag allerede er såppas dyr.

 

Ser pro retina 15" har det men med en startpris på 16990 tror jeg ikke det blir akutelt, er hverken mac fanboy eller hater mac men klarer ikke helt og retferdiggjøre den prisen.

Endret av Aleksander9175
Lenke til kommentar

mener du denne: http://www.dinside.no/919746/acer-aspire-r7 ?

hadde fått litt dårlig terningkast da, og et av minusene var at det ikke har haswell, vet ikke om det kommer en modell med det, fant iallefall ingenting på prisguide.

Haha, de tester en gammel maskin og klager på at det ikke er Haswell, når Haswell-modellen av R7 snart kommer?

 

Fikk altfor lavt terningkast synes jeg. Og angående touchpad-en, den hadde ikke jeg brukt en gang (bruker ekstern mus). Men ser jo den at det kanskje kan være litt rart å ha den over tastaturet.

 

SSD tror jeg noen av modellene har, men det kan man jo sette i selv. Prisen er kanskje ikke den beste, men en dårlig maskin er det nok ikke, til tross for at det er Acer.

 

 

EDIT: Les kommentarene under (i linken). :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Haha, de tester en gammel maskin og klager på at det ikke er Haswell, når Haswell-modellen av R7 snart kommer?

 

Fikk altfor lavt terningkast synes jeg. Og angående touchpad-en, den hadde ikke jeg brukt en gang (bruker ekstern mus). Men ser jo den at det kanskje kan være litt rart å ha den over tastaturet.

 

SSD tror jeg noen av modellene har, men det kan man jo sette i selv. Prisen er kanskje ikke den beste, men en dårlig maskin er det nok ikke, til tross for at det er Acer.

 

 

EDIT: Les kommentarene under. :p

 

Hadde kanskje vært aktuell om den hadde hatt haswell ja, at det er en acer gjør meg ingenting, min forrige pc var en acer og var kjempe fornøyd med den, med tanke på all julingen den fikk er jeg virkelig imponert over at den overlevde såppas lenge, ble veldig mye fest og fyll å knall og fall på den :w00t:

 

Har forresten fått lånt meg en surface rt en uke nå så skal få testet den ut litt, førsteinntrykket et at den er veldig fin å web browse med i alle fall så det lover jo godt :)

(er med et slikt et tynt tastatur deksel uten fysisk bevegelse i tastene men fungerer overaskende bra)

Lenke til kommentar

Styr for all del unna asus zenbook! Problemlisten ved disse er så lang at jeg ikke en gang orker å starte. Har selv eid både en UX32VD og UX31A. Det er ingenting med disse maskinene som forsvarer en pris på nesten 10 000 kr. Leverte selv begge mine tilbake på angrefristen og kjøpte istedenfor macbook pro retina. Herregud for en kvalitetsforskjell det er mellom disse maskinene. Har ikke testet den nyeste generasjon zenbook, men kan ikke tenke meg at dem har fikset alt det som var middelmådig/dårlig prisen tatt i betraktning . Anbefaler deg virkelig å vente på neste generasjon retina med Haswell, eventuelt kjøpe air vist du klarer deg med en dårlig skjerm. Apple er dessverre milevis foran konkurrentene i ultrabook segmentet.

 

 

Eier nå UX32VD og den skal nå sendes inn for 3de gang pga feil med harddisken. Så fort jeg får denne tilbake skal den selges og jeg kommer nok til å se etter noe annet.

Lenke til kommentar

Nyeste macbook air er en fantastisk maskin på alt utenom skjermen. Så vist oppløsningen ikke er kritisk for deg regner jeg med at du blir fornøyd! Mac holder seg også alt for godt i pris, så du har alltids mulighet for å ombestemme deg. Leker selv med muligheten på å selge min 13" retina og kjøpe neste generasjon når den kommer.

Lenke til kommentar

Nyeste macbook air er en fantastisk maskin på alt utenom skjermen. Så vist oppløsningen ikke er kritisk for deg regner jeg med at du blir fornøyd! Mac holder seg også alt for godt i pris, så du har alltids mulighet for å ombestemme deg. Leker selv med muligheten på å selge min 13" retina og kjøpe neste generasjon når den kommer.

 

Ja, får teste å se, den er på tur i posten nå, blir å ta vare på alt av esker å greier i tilfelle jeg blir å selge den

 

MEN, fant nettop denne: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4626#kf pcen til salgs på multicom for snaue 10795 kr, dvs ca 8600kr uten moms.

Noen som har lest/hørt noe om disse? specs ser jo usansynlig bra ut, så er det jo bare spørs om byggekvalitet og finish er like bra, fikk veldig lyst på en sånn istedenfor.

Lenke til kommentar

Kommet noen bra i det siste som har nyeste CPU-teknologi? Trenger en liten 13.3 som ikke veier mye, og som har nok kraft til tunge jobb-applikasjoner som kjøres fra vmware.images. Spiller ikke så mye, men kan hende jeg begynner med det?

Kan legge det som trengs av penger på bordet for å få noe som dekker behovet mitt.

Lenke til kommentar

Kommet noen bra i det siste som har nyeste CPU-teknologi? Trenger en liten 13.3 som ikke veier mye, og som har nok kraft til tunge jobb-applikasjoner som kjøres fra vmware.images. Spiller ikke så mye, men kan hende jeg begynner med det?

Kan legge det som trengs av penger på bordet for å få noe som dekker behovet mitt.

 

var samme problemstilling som meg nesten, bare at jeg skal kjøre mindre krevende spill da

 

kun macbook air og sony vaio pro 13 som nevnt her som jeg kommer på som er små å lett + kraftig og haswell

 

her har du jo en 14 tommer, veldig kraftig sak: http://www.multicom.no/Ultrablade-Gaming-Laptop-P34G-14-Full-HD-AHVA-Matte-4e-gen-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-128GB-SSD-1TBe-GF-GTX-760Me-Uten-operativsysteme-21mm-tynn-GIGABYTE/cat-p/c1000042/p10627007

 

ellers hvis penger ikke er tema kan du jo sjekke lenovo/dell sine bedrifts laptoper, finnes sikkert mye bra der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...