Gå til innhold

Påmelding på nettside med VISA/Paypal-betaling?


Anbefalte innlegg

Jeg driver på med et prosjekt der jeg har fått ansvar for å sette opp en internettside i Wordpress. Siden skal inneholde påmelding til et arrangement (ca 200 stk. er ventet), og denne gangen ønsker vi å ha betaling med i påmeldingen. Altså at alle som ønsker å delta må skrive inn personinformasjon og i tillegg betalingsinformasjon for å fullføre påmeldingen. Dette har jeg lite peiling på, så derfor spør jeg om råd for en av følgende løsninger:

 

- VISA-informasjon direkte på nettsiden som må fylles ut og automatisk trekkes og godkjennes for å få fullført.

- Paypal-oppsett der hver enkelt blir videresendt til Paypal med riktig betalingssum etter at de har fylt inn personalia på nettsiden vår. Deretter må vi lett kunne få en oversikt over hvem som har betalt.

- Fakturere dem på en eller annen måte, gjerne med et KID-nummer slik at det blir automatisk bekreftet når hele summen har blitt overført på det gitte nummeret.

- Eventuelle andre løsninger.

 

Det går også an, istendenfor at vi får en oversikt over hvem som har betalt, at hver enkelt får et unikt nummer/en form for billett når de betaler som de kan ta med som bevis når arrangementet starter. Men førstnevnte er absolutt å foretrekke, i og med at vi tidligere år har hatt altfor dårlig struktur på de tingene, og samtlige har valgt å betale ved arrangementstart fremfor forhåndsbetaling. Da må vi tenke annerledes budsjettmessig, og det blir langt mer å holde styr på under arrangementet.

 

Tar imot alle tips/kommentarer. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...