Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knekk på eksos bak katalysator

Olabukse3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan kjøpe deg en muffe og reparere røret. Jeg gjorde det samme med min Multivan i fjor. Kjøpte min fra Torshov Bilrek. Du trenger to eksosklemmer i tillegg.

Endret av Indian
Skrevet (endret)

Ser ut som det er greit rusta lengre bak der også. Kan nesten bytta potta først som sist. Drive å lappe på noe som er ferdig rusta er bortkasta tid. Å ta med bakre potta i samme slengen kan også være lurt noen ganger.

Jeg hadde vel levert bilen på EU med defekt eksos. Se hva annet som er feil så du får en totaloversikt. Det er garantert noe mer å ta tak i på en 96mod Passat. I værste fall skal bilen dynges og da er det surt med den nye potta.

Ellers hadde jeg bare gått for et rett rørbit i riktig lengde med klemme på hver side. Koster vel en hundrings for dette på biltema. Mål diameteren på røra før du drar å handler.

Endret av Mekker`n
Skrevet

Takk for svar! Det blir nok å lappe med "muffe" som ble foreslått. Skulle egentlig kjøpt rørstykke som var rustet/knekt (siden det var veldig billig), men viste seg at tidlgiere eier har sveist dette fast i katalysatoren, haha- type!

post-270184-0-08821700-1379550015_thumb.jpg

post-270184-0-38413500-1379550057_thumb.jpg

post-270184-0-74958000-1379550098_thumb.jpg

Skrevet

Ser at røret er sveiset på katalysatoren. Jeg ville ha fjernet katalysatoren og montert et rør i rustrfritt uten kat. Jeg kjøpte rustfritt fra PPtuning i England og bilen går mye bedre.
Søk etter PPtuning i facebook....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...