Gå til innhold

20" lcd fotorammme


Anbefalte innlegg

Kjedet meg (igjen) her om dagen og så meg etter noe å gjøre. Jeg så at jeg hadde en slik:

post-20387-0-05575400-1379444040_thumb.jpg

 

og en slik:

post-20387-0-13657200-1379445093_thumb.jpeg

 

liggende å støve ned og tenkte "Hmmmmmmmmm......".

 

post-20387-0-47394100-1379445118_thumb.jpg

 

Dette var det som var de essensielle delene etter at all plastikk og annen crap var fjernet fra maskin og skjerm.

 

Måtte jo ha noe å ha delene i og mekket en ramme.

 

post-20387-0-15853300-1379445177_thumb.jpg

 

Regnet ut hvor dyp den måtte være og sagde i vei. Freste ut et lite spor på hver side for å få luftsirkulasjon. Øverste sporet er noe større enn de andre.

 

post-20387-0-77403800-1379445184_thumb.jpg

 

Her er rammen ferdig pusset og malt. Helt greit. Spraylakkering hadde selvsagt vært bedre, men hadde ikke det liggende.

 

post-20387-0-62139100-1379445155_thumb.jpg

 

LCD-skjermen er her lagt på plass. Brukte treklosser i kantene for å sentrere skjermen og holde den på plass. Deretter la jeg et par trelister øverst og nederst som jeg skrudde fast i klossene (dessverre ingen bilder av det). Deretter skrudde jeg på en tynn mdf-plate.

 

post-20387-0-17658200-1379445144_thumb.jpg

 

Deler og kabler festet og montert. Var litt puslespill for å få alt noenlunde praktisk plassert. Var prisgitt flatkabelen fra skjermen som stikker opp gjennom monteringsplata og inn i kretskortet. Kjølefinnene på strømforskyninga til skjermen gikk akkurat klar av veggen, så rammen kunne nok vært noe dypere. Kunne også fjernet noe av matrialet på innsiden for å ha fått treplata lenger ned. Men det ble nå slik. Veggen tar jo ikke fyr.

Kappa også inn lengden på vga-kabelen for å spare plass. Var ikke min beste idé da det var et slit å lodde sammen alle ledningene. Var jo også svært vanskelig å få skjermingene 100%, så ble mye støy i bildet. Tulla rundt aluminiumsfolie på skjøten og det hjalp veldig. Ikke perfekt, men støyen er nå så godt som usynlig. Mulig jeg gjør noe med det senere.

 

post-20387-0-66775800-1379445132_thumb.jpg

 

Slik tar herligheten seg ut på veggen.

 

Var veldig spent på hvor varmt det ville bli inni ramma. Ville cpu'n tåle kun passiv kjøling? Joda, det gikk veldig bra. Den har så langt ikke passert 60 grader og tempen i ramma flata ut på 35 grader. Det hele trekker også under 60 W, så skulle ikke sprenge lommeboka.

 

Skulle egentlig kjøre linux på den fra en minnepenn. Innstallerte Xscreensaver med glslideshow. Eneste skjermsparer jeg fant på linux som viste bilder. Men den funket selvsagt ikke og ga meg masse feilmeldinger. Etter en uke med banning ga jeg opp. Løsninga på et linuxproblem ble som vanlig å installere windows. Så den durer i vei på Win8 nå alt er såre vel. Måtte da bruke den gamle hd'n da jeg ikke har stor nok minnepenn.

Ville bruke skjermsparer til dette da det jo ikke er koblet til verken mus eller tastatur. Nå er det bare å slå den på, så ordner resten seg selv.

 

Da er det bare å begynne å fundere på neste prosjekt.

 

--== Kommentartråd ==--

Endret av Tommelom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...