Gå til innhold

PSData tar oss for idioter !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, jeg har faktisk ikke prøvd å bytte slots på dem, men syns d virker rart om en ram slot skal være smådefekt, hvis den først er gåen er den jo GÅEN ?

Tja, hva er mest rart: at du har fått 2 defekte brikker på rad eller at hovedkortet er 'smådefekt'? Poenget er at det er betraktlig enklere å bytte om brikkene enn å kjøre enda en (resultatløs) retursak med venting, masing og banning.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg ny pc for 4-5 uker siden, det meste fra komplett (alle delene har funka perfekt) og geil 3500 ram fra psdata.no

pcn dreiv å frøys i tide og utide og da jeg sjekka RAMen med memtest 96 v3.0 fant jeg masse feil på en av brikkene (den andre er helt fin) sendte mail til psdata og fikk beskjed om at d bare er å sende den tilbake

det gjorde jeg og 2 uker senere (i dag) fikk jeg en ny brikke

satte den i pc'n, som plutselig ikke starta, enten skjedde ingenting eller så hang den rett etter det står frekvensen på cpu/ram

prøvde å restarte 5-6 ganger og plutselig fikk jeg det til og fikk testa den ny brikken med memtest86 v3.0

og gjett hva, den nye brikken var det TREHUNDRE TUSEN feil på ! 300000 feil ! på EN 256mb ram brikke

tror psdata at jeg er en idiot eller ? bare sender tilbake en TOTALT DEFEKT brikke og forventer at jeg ikke skal teste den nye ?

er det meningen at jeg skal sende tilbake denne brikken, få en ny defekt, sende tilbake, få en ny defekt i årevis nå, eller er det noen andre jeg kan snakke med ? f.eks forbrukerombudet eller noe slikt

 

Jeg hadde også et par med Geil Golden Dragon PC3500 før jeg fikk 4200 brikkene. Og fra å begyne med hadde jeg problemer med brikkene. Memtest fant hundre tusenvis av feil og maskinen va IKKE stabil.

 

Brukte reklamasjons retten og la ut noen hundrelapper til PC4200 ram. Er storfornøyd med de.

 

Så om det er en stor produksjonsfeil på geil sine PC3500 brikker er ikke godt å si, men jeg føler med deg.

 

Ta kontakt med PSdata og eventuelt bruk reklamasjonsretten og vurder noen andre brikker :wink:

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det var feil på noen av brikkene. Det er som noen av de andre har sagt før meg, at det har noe med timingen, volt osv. Prøvde du forresten å bare sette inn 1 og 1 brikke av gangen. Det kan jo hende du må inn i bios å sette opp eller ned timingen på rammen manuelt.

Jeg kan nesten 100% garantere at PS data ikke har sendt en defekt ram brikke til deg.

Det kan nok være noe med hovedkortet ditt også, feks en bios oppgradering.

Du kan heller ikke bruke memtest som et diagnose verktøy. Du kan få en viss indigasjon på at noe ikke riktig men ikke at det nødvendigvis er feil på ram-brikka.

Du skjønner at når du kjøper slik ram du har kjøpt så kreves det at resten av utstyret ditt er riktig innstilt.

Du trekker litt for raske konklusjoner og det er heller ingen som er noen idioter her. Du sier jo selv at den ene brikka virket, men har du prøvd å ta den ut for og så sette inn den andre og se hva som skjer??

PS Data pluss 95% av de andre butikkene, sender ikke ut med vilje defekte deler, det er nok bare noen innstillinger som skal til for at de skal virke. Husk at det å sette inn 2 brikker på et hovedkort gjør at feks timingen forandres.

For å si det helt ærlig så synes jeg at PS Data har vært snill og grei mot deg.

 

 

GWH

Lenke til kommentar

Måten Memtest tester minnet på er IKKE 100%. Den kan godt rapportere om feil som ikke er der ... samme som den brått ikke finner feil som faktisk eksisterer. Når du får 300.000 feil vil jeg heller tippe det er måten Memtest virker på som er problemet. Sjekk i dokumentasjonen til Memtest om det kan være det som er problemet ...

 

PSData har ihvertfall opptredd rederlig. Overhodet ingen grunn til sure kommentarer og drittslenging den veien. Selvføgelig har ikke PSData ødelagt brikka di... :lol:

Lenke til kommentar

skulle også trodd at når det først er et produkt med livstidsgaranti at de sjekker hvert enkelt produkt (altså at de sjekker hver enkelt brikke med f.eks. memtest86 i steden for å sende ut brikker som det er feil på, det koster både meg og dem både tid og penger

 

Originalminne kommer som regel i forseglet embalasje. Hadde de brutt embalasjen og teste RAMen hadde nok noen klaget på at de hadde mottatt brukt utstyr.

 

Det er umulig å drive å teste hvert produkt for feil før man sender det ut. Når et produkt kommer inn fra produsenten, må man regne med at det fungerer som det skal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle kan jo se hva som har skjedd her; den første brikken var defekt, så du sendte den inn til PSData. Fyren som tar den imot for å teste den har en ***** dårlig dag, så han tar den ut av eska og gnir den inn med ermet på ullgenseren sin, dypper den i kaffekoppen og legger den på gulvet. Så tramper han på den til han får vondt i føttene, før han tar den med seg ut på gata og rygger over den med Ladaen sin.

 

Etter dette står en tur i mikrobølgeovnen for tur, og mens den steker tar fyren seg en røyk, som han stumper i en av chippene. Til slutt kjører han brikken i vaskemaskinen og henger den til tørk hos naboen.

 

Naboen skjønner ingen ting når det henger en ram-brikke på tørkesnora hans, så han går og legger den inn på trappa til PS-data. Når sjefen så kommer på jobb dagen etter ser han ram-brikken og tar den med seg på kafferommet. Så samler han de ansatte til møte, hvor de kaster brikken frem og tilbake mens de diskuterer hva som bør gjøres med den.

 

Det er DA sjefen får den geniale idéen: "Enn om vi sender den til han derre fyren som sendte en ram-brikke i retur til oss? Da går han sikkert til http://forum.hardware.no og henger oss ut, og all PR er som kjent god PR!"

 

Sjefen mottar stående applaus og trampeklapp, og brikken sendes til deg etter et par dager.

 

 

Fra spøk til alvor; tror nok ikke PSData med viten og vilje sender ut defekte brikker til noen som helst :roll:.

 

PS. Var på fylla i går og har følgelig litt merkelig humor i dag :).

 

Edit; oisann denne tråden var visst et par uker gammel, sorry...

Lenke til kommentar

PSdata sender ikke deg den samme brikken igjen..de har sikkert gjort en feil som forekommer

Vi bruker PSdata som "dataleverandør" på jobben, dvs bestiller alt fra dem

Har f.eks hatt 6-7 IBM deskstar 75gxp serien som har crasha helt ut, vi har fått bytta alle inn i nye..selv om garantien er gått ut da det er over 1år siden de er blitt bestilt..Har også et annet tilfelle hvor et hovedkort plutselig slo seg vrang, var bare å sende inn å få nytt. Selv om hovedkortet var 1.5 år gammelt, så vi fikk et som var noe bedre. Samme med en 750duron som også konka ut, fikk vi igjen en duron 1.6.

 

PSdata leverer sinnsykt raskt, og vi har ikke en gang hatt problemer med å returnere defekte varer. Anbefaler PSdata på det varmeste ;)

 

Heller ta en tlf til PSdata og forklar problemet, før du kommer med sånne utalelser.

Lenke til kommentar
PSdata sender ikke deg den samme brikken igjen..de har sikkert gjort en feil som forekommer

Vi bruker PSdata som "dataleverandør" på jobben, dvs bestiller alt fra dem

Har f.eks hatt 6-7 IBM deskstar 75gxp serien som har crasha helt ut, vi har fått bytta alle inn i nye..selv om garantien er gått ut da det er over 1år siden de er blitt bestilt..Har også et annet tilfelle hvor et hovedkort plutselig slo seg vrang, var bare å sende inn å få nytt. Selv om hovedkortet var 1.5 år gammelt, så vi fikk et som var noe bedre. Samme med en 750duron som også konka ut, fikk vi igjen en duron 1.6.

 

PSdata leverer sinnsykt raskt, og vi har ikke en gang hatt problemer med å returnere defekte varer. Anbefaler PSdata på det varmeste ;)

 

Heller ta en tlf til PSdata og forklar problemet, før du kommer med sånne utalelser.

Kunne ikke vert mer enig, er det noen som kan service er det psdata :love:

Lenke til kommentar
Heller ta en tlf til PSdata og forklar problemet, før du kommer med sånne utalelser.

Akkurat dette skrev jeg litt sint om i ett innlegg om Komplott her. Folk tar slutninger om å ha blitt svindlet for kjapt, og skriver sinte innlegg om det før de i det hele tatt tar kontakt med andrepart for å prøve å ordne opp på en sivilisert og høflig måte.

 

Nei, dette innlegget holder rett og slett ikke. Det blir for dumt å komme med sånne påstander etter å ha opplevd det én gang å ha fått defekt vare to ganger på rad.

Lenke til kommentar

Ingen andre her som reagerte på at duden som starta tråden kun bestilte ram fra psdata, mens han forventer at de skjønner at han har en helt ny maskin han vil få tatt i bruk?

 

Psdata har gjort sitt beste, og yter etter min erfaring like god service som komplett. Grunnen til at du fikk enda en ny defekt brikke er som nevnt at de sendte deg en ny så fort som mulig, for at du skulle lide minst mulig. Hvis de skulle testet rambrikka først hadde det sannsynligvis tatt en god del lengre tid.

 

Synes denne tråden var bare teit.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...