Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med styrestrømskjema og rekkeklemmetabell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier vel å sette opp tabellene slik som vist på denne siden minus at jeg ikke pleier å ta med farge på kablene.

 

https://1efbdalanevgs2009-auto.wikispaces.com/Rekkeklemmetabell

 

Ellers så noterer jeg meg at F1 og F2 er symboler for smeltesikringer, og at F3 ser ut til å være en enpolt automatsikring. Det var vel en litt uvanlig kombinasjon. (Skulle det ha vært F1 og F2 = automater og F3 = Motorvern ?)

 

Ellers så bør man vel tenke på at kablene til brytere og annet utstyr som inngår i selve skapet vanligvis ikke kobles via rekkeklemmer.

 

X1:1 og X1:7 ser ut til å være tilørsel av strøm De pleier man vanligvis å sette ved siden av hverandre, for eksempel X1:1 og X1:2. Det bør vel også være et opplegg rundt jording. (X1:3 ?)

Lenke til kommentar

Rekkeklemme tabeller er for utstyr som går inn og ut av skap,
Et raskt google søk viser deg mange eksempler.

For intern koblingen bør du sette opp en intern koblingstabell.

 

ang tegningen din så bør du se over bryterne, et lite hint er -X1:5 som bør flyttes under en viss bryter....
-F3 som er motorvern trenger ikke rekkeklemme da dette også er internt.

 

I mange tilfeller er bryterne på skapdør, da trenger du ikke rekkeklemmer på disse, da det går internt.

 

Du bør også legge inn en nødstopp da det er krav til det på roterende utstyr, samme med lamper.... :xmas:

Lenke til kommentar

Jeg pleier vel å sette opp tabellene slik som vist på denne siden minus at jeg ikke pleier å ta med farge på kablene.

 

https://1efbdalanevgs2009-auto.wikispaces.com/Rekkeklemmetabell

 

Ellers så noterer jeg meg at F1 og F2 er symboler for smeltesikringer, og at F3 ser ut til å være en enpolt automatsikring. Det var vel en litt uvanlig kombinasjon. (Skulle det ha vært F1 og F2 = automater og F3 = Motorvern ?)

 

Ellers så bør man vel tenke på at kablene til brytere og annet utstyr som inngår i selve skapet vanligvis ikke kobles via rekkeklemmer.

 

X1:1 og X1:7 ser ut til å være tilørsel av strøm De pleier man vanligvis å sette ved siden av hverandre, for eksempel X1:1 og X1:2. Det bør vel også være et opplegg rundt jording. (X1:3 ?)

 

Linken fungerer ikke:/ Men takk for hjelpen. Det som er problemet er at jeg veit ikke hvordan tegnene på tingene ser ut:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...