Gå til innhold

Macbook Air 13" - Beste alternativ?


Anbefalte innlegg

Hei. Har planer om å kjøpe en ny ultrabook, og har spesielt sett på Macbook Air 13" med oppgradert prosessor til i7 1,7 og 8GB RAM. Planen er å kjøpe 128gb-versjonen.

 

Specs blir da:

i7 1,7ghz (3.3 ghz turbo)

8GB RAM

Intel HD5000

13,3" 1440x900 skjerm.

 

Det er viktig for meg med et skjermkort i klassen HD5000 eller bedre, da jeg ønsker å bruke den til veldig lett gaming, uten mye lagg (LoL, FM, SimCity ++)

 

Den vil koste meg 9500 med studentrabatt.

 

Positive ting med Air for min del:

- Batteri
- Design

- Robust

- God løsning på lader (magsafe), gode taster og en fantastisk mousepad.

- Kompromiss mellom ytelse og bærbarhet

 

Har sett på Sony Vaio Pro. Den er flott og lett, men karbon gjør den litt bevegelig og den blir veldig varm. Dessuten kan det virke som HD5000 er ca 40% kraftigere enn HD4400.

 

Finnes det en bedre totalpakke enn Air i denne klassen?

 

Budsjett er opptil 11.000

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør i alle fall ikke feil i å velge en Air :) Kan godt hende du finner en Windows maskin til godt under prisen med noenlunde jevne specs, men som du selv sier, da mister du en del finesser som magsafe, god trackpad og en vanvittig batteridtid (som sannsynligvis blir enda bedre med Maverics).

 

Kommer selvfølgelig også an på hva du foretrekker av operativsystem, jeg personlig bruker W8/OSX daglig og synes jevnt over OSX er bedre tilpasset hardware (scrolling, batteritid/strømstyring), selv om begge er utmerkede operativsystemer.

 

Er selvfølgelig en del kule hybrider ute (Lenovo Yoga mfl.), men mange står fast på forrige prosessorgenerasjon. Finn i alle fall ikke på å kjøpe en bærbar uten Haswell :)

 

Forøvrig synes jeg konfigurasjonen du lister høres fornuftig ut. Maks ut RAM, evt. prosessor, og hold igjen på lagringsplassen. Kjøp en ekstern harddisk, eller så kan du jo evt. oppgradere senere (http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Aura_Pro_Air_2012).

 

Et annet alternativ er selvfølgelig å vente på neste gen. 13" Retina med Haswell som kommer i oktober. Da ryker vel budsjettet ditt med 500 eller så, men kanskje klarer du legge opp litt ekstra mens du venter.

Lenke til kommentar

Ville valgt i5 istedenfor i7. Batteritiden Apple reklamerer med er for Air med i5-prosessor (er vel 9 timer for i7 og 11 timer for i5.). Lest om flere som leverte inn sin mac med i7 og byttet til i5 fordi de ikke visste at batteritiden ville være flere timer mindre. Og så er vel ikke ytelelsesforskjellen særlig merkbar mtp. ditt bruk, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...