Gå til innhold

Sende søknad til forsvaret om å komme inn...?


fgdvsdfgdfgvws

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd her i norge i ca 7-8år, jeg har verken norsk pass eller statsborgerskap, bare oppholdstilatelse. Har aldri behøvd norsk pass når jeg tenker meg om

 

Men så kontaktet jeg forsvaret og fikk vite at, om jeg skal forsette å bo i norge og TENKER å få pass\statsborgerskap så kan jeg bare sende søknad til en adresse jeg fikk på lillehammer.

 

Men så lurer jeg på HVORDAN og HVA jeg skal skrive i den søknaden og hvor stor er sjangens at jeg blir kalt inn??

 

Veldig fint om noen gidder å si litt mer om det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som whistleblower sier, militæret kan ikke gi det statsborgerskap, hvor lenge må du bo i Norge for å få det? trodde det var 8 år? De mener nok at når du får statsborgerskap, vil søknaden gjøre at du ender opp i bunken det året.

 

Har et familie medlem som har bodd her i over 20 år, og har ennå ikke fått seg statsborgerskap. Det er ironisk da han både har jobbet, og skattet alle de årene han har bodd her. :glare:

Lenke til kommentar

 

Har et familie medlem som har bodd her i over 20 år, og har ennå ikke fått seg statsborgerskap. Det er ironisk da han både har jobbet, og skattet alle de årene han har bodd her. :glare:

 

ah, TS har du søkt statsborgerskap? Er du sikker på at forsvaret ikke mente det isteden?

 

http://www.udi.no/Sentrale-tema/Statsborgerskap/Hvem-kan-bli-norsk-statsborger-ved-soknad/

Lenke til kommentar

Jeg tenker å søke om statsborgerskap, men det kan ta tid og når jeg får det vil jeg da bli kalt inn, det kan ta 1-2år som er veeldig lenge synes jeg da, er 18år nå.

 

Forsvaret sa til meg at det er bare å sende inn søknad til den adressen jeg fikk å se om jeg kommer inn, fordi de som ikke har statsborgerskap blir ikke kalt inn, de må nesten ''kalle seg selv inn'' hvis du skjønner.

 

Hvis jeg tenker å forsette å bo i norge og få statsborgerskap som jeg tenker å gjøre så skal jeg nokk klare å komme inn, fikk jeg vite.

 

Vet bare ikke hvordan jeg skal skrive den søknaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg ville nok først søkt om statsborgerskap, da det er hva du trenger. Å komme i militæret spiller ingen rolle, det kan du gjøre seinere. Du har mange år foran deg, og det er egentlig bare bortkastet tid. Få deg en jobb, og begynn å leve livet i Norge, og vent på å bli en statsborger. :)

 

Men hvorfor vil du i forsvaret? Lurer litt på det jeg.

 

Tror ikke det å verve seg selv til forsvaret vil gjøre prosessen med å få seg statsborgerskap noe kjappere.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg ville nok først søkt om statsborgerskap, da det er hva du trenger. Å komme i militæret spiller ingen rolle, det kan du gjøre seinere. Du har mange år foran deg, og det er egentlig bare bortkastet tid. Få deg en jobb, og begynn å leve livet i Norge, og vent på å bli en statsborger. :)

 

Men hvorfor vil du i forsvaret? Lurer litt på det jeg.

 

Tror ikke det å verve seg selv til forsvaret vil gjøre prosessen med å få seg statsborgerskap noe kjappere.

Alle i familien min har vært i forsvaret, pappa var 25mnd\2år i forsvaret og jeg har oppvokst å hele tiden hørt at man ikke er man før man har vært gjennom forsvaret, og jeg har jo sefølgelig lyst til det også.

 

Også vil jeg gjennomføre det nå, før jeg får fastjobb og slik. Ja jeg er klar over at jeg IKKE vil å statsborgerskapet fortere, bryr meg egentlig ikke så lenge jeg havner i forsvaret

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dersom du vil i forsvaret er det ingen som stopper deg! Selv ville jeg det, så jeg forstår det absolutt. :)

 

Men om man blir noe mer "mann" av å være der er jeg usikker på om jeg vil påstå. Jeg mener ikke krig (det er tross alt det forsvaret lærer deg opp til) gjør det til et bedre menneske.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...