Gå til innhold

Tråden for smalere spill


Anbefalte innlegg

Det er ikke til å komme utenom at forumet er overfylt av tråder som handler om de samme spillene om og om igjen, dvs spill med mye hype. Jo mer hype et spill har, jo mer populært er det å snakke om det. Dette er jo ikke galt i seg selv, men det har ulempen at mindre spill drukner i overfloden av de såkalte AAA-spillene. Jeg har ingenting imot et AAA-spill, men jeg har ofte vært skuffet over dem i de siste årene, og har gått mer og mer over til smalere spill.

 

Med smalere spill mener jeg ikke nødvendigvis Indie-spill, men de er jo selvsagt inkludert. Men det er også en hel rekke andre spill som er minst like bra som AAA-spill, men er dømt til å bli oversett av folk flest.

 

Ta for eksempel spillet Puppeteer. Det er laget av Sony og er eksklusivt til PS3, så det er ikke akkurat noe jeg vil kalle et Indie-spill. Problemet er at det er en ny IP, den grafiske stilen ser litt rar ut (spesielt på skjermbilder) og er et plattformspill som kom samtidig som Rayman Legends, så det er dømt å gå i glemmeboken for de fleste. Om de i det hele tatt vet det eksisterer. Gamer.no vet derimot at det eksisterer, og gav det 8/10 i anmeldelsen. Sleeping Dogs? Også 8/10 hos Gamer.no.

 

Denne tråden er nettopp for sånne spill. Indie-spill er selvsagt mer enn gjerne velkomne, men denne tråden er for bra spill folk flest har oversett eller glemt. Om denne tråden blir populær kan den bli en gullgruve for mange, og det blir mye enklere å finne "nye" spill. Kom gjerne med små anmeldelser, diskuter spill til alle plattformer og så videre. Bare hold AAA-spill utenfor, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...