Gå til innhold

fratar barnas rett til læring i bhg


Anbefalte innlegg

Synest reglene som blir satt inn i barnehagene blir bare verre og verre.

Når og hvor stopper d?

 

Hadde ein dialog med bhg vår der jeg ønsket at barna tok del i baking som for meg er viktig/lærerikt og ikke minst spennende. Ingenting slår færskt brød.

 

Men fikk vite at det ble gjordt en stikk kontroll i bhg der dei ble fortalt at bsrna ikke fikk være med i matlagingen/bakingen.

Synest dette er veldig trist.

 

Der andre regler og jeg bekymrer meg for.

 

Synest d er rart at vi har blitt mennesker og lever forsatt.

 

Dyrebar læring stjeler vi fra barnavåre bare pga noen sitter på sin høye stol med desi.flaska si lager reine og helst uten en bakterie.

 

Barna våre blir alt for mye beskyttet.

 

Hva kan vi gjøre for å snu denne trenden. For den dagen dei nekter mitt barn og leke eller klatre i trær tar jeg mitt barn ut av barnehagen.

Slik kan vi ikke gjøre! Kan noen stoppe. Eller er det bare bakterie tester eller sjukdom/skade som står skrevet høyst på lista at vi ikke ser aøt d gode som følger med og utvikle og utforske vår lille verden.

 

Vi har alle vært barn men synst d er skremmende at vi begrenser våre barn. Hvilken utvikling er dette?

Og hva fører den til?

 

Er det sunt? Eller er d skadelig?

 

Har du tatt skade av baking/klatring.... fått en basselusk.?

 

Hvem kom frem til denne fantastiske ideen?

 

Jeg må bare spør!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den veien samfunnet er på vei, dessverre.

 

Hentet dattera mi i barnehagen for en del år tilbake. Fant henne på toppen av ett lekestativ(hvor man ikke skal klatre). Med ett bekymret blikk fra henne

såg eg at hun var kjempeglad for at eg endelig kom og kunne hjelpe henne ned. Med skrekk og gru tenker eg på hvor mange foreldre som hadde overreagert

på noe så enkelt. Eg synes det var supert. Barn må få klatre.

 

Eg vil jo ikke dattera mi noe vondt, men eg synes det var bra av enkle årsaker:

- hun fikk mer erfaring med å klatre(alle barn må lære å klatre!)

- hun lærte at det ikke er lurt å klarte høyere enn hva man mestrer

- hun vurderte risikoen for stor til å fortsette, og stoppet derfor opp

- at det kanskje er lurt å be en voksen om hjelp når man har problemer

- pappa kommer alltid til redningen

 

En av de påfølgende dagene var hun der igjen, men denne gangen litt høyere og kjempestolt. Hun hadde til og med bedt noen i personalet hjelpe henne ned

tidligere på dagen. Ett personal som gjorde en kjempejobb - og var bekymret for at eg skulle reagere. :)

 

For å ikke nevne den gangen en i personalet var veldig nervøs for å fortelle meg at hun hadde slått seg tidligere på dagen. Blåmerke ble det, men ingenting

litt stryking, litt blåsing og ett plaster ikke kunne fikse. Skummelt å tenke på hva andre foreldre gjør siden den ansatte var så nervøs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...