Gå til innhold

Overbevis meg


Nooffence

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

 

Er en litt overvektig gutt på 17 år og vurderer nå på å begynne på treningstudio.

Men jeg er usikker... er redd for at folk stirrer osv. :hm:

 

Kan noen av dere som trener regelmessig der, si hvorfor jeg skal begynne og slikt? Altså motivere meg til å gi faen i de folka og holde fokus på det jeg skal gjøre!

 

Hjertelig takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jogging i skiløype på asfalt eller hvor som helt. Går turer i skog og mark. Ta frem sykkelen og sykle deg en tur.

Enkel styrketrening kan også utføres ute. Push-up, hang-up i f.eks en grein eller lignende, situps, planke. Er mange forskjellige styrkeøvelser man kan gjøre uten vekter, er bare å være kreativ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at den eneste grunnen til at du føler du blir stirret på er fordi du hele tiden ser rundt deg for å sjekke om du blir stirret på.



Er ikke overvektig selv, men trener på studio. Når jeg ser noen overvektige er å trener så tenker jeg rett og slett bare at det er utrulig bra gjort. Det er så mange som ikke gjør noe med det, som ikke tørr, og som ikke orker. Når man først ser noen prøver å gjøre noe med det er det bare positivt. Det er jo nettopp dette treningstudie er til, å faktisk trene. Alle jeg trener med eller har snakket med om dette sier akkurat det samme.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror at den eneste grunnen til at du føler du blir stirret på er fordi du hele tiden ser rundt deg for å sjekke om du blir stirret på.

Er ikke overvektig selv, men trener på studio. Når jeg ser noen overvektige er å trener så tenker jeg rett og slett bare at det er utrulig bra gjort. Det er så mange som ikke gjør noe med det, som ikke tørr, og som ikke orker. Når man først ser noen prøver å gjøre noe med det er det bare positivt. Det er jo nettopp dette treningstudie er til, å faktisk trene. Alle jeg trener med eller har snakket med om dette sier akkurat det samme

 

 

Jeg tror at den eneste grunnen til at du føler du blir stirret på er fordi du hele tiden ser rundt deg for å sjekke om du blir stirret på.

Er ikke overvektig selv, men trener på studio. Når jeg ser noen overvektige er å trener så tenker jeg rett og slett bare at det er utrulig bra gjort. Det er så mange som ikke gjør noe med det, som ikke tørr, og som ikke orker. Når man først ser noen prøver å gjøre noe med det er det bare positivt. Det er jo nettopp dette treningstudie er til, å faktisk trene. Alle jeg trener med eller har snakket med om dette sier akkurat det samme.

 

Det var godt å høre. Er ikke sykelig overvektig da... men ja litt. Har hørt folk si at slike veiledningstimer er bullshit og pinlig. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Hei :)

 

 

Er en litt overvektig gutt på 17 år og vurderer nå på å begynne på treningstudio.

Men jeg er usikker... er redd for at folk stirrer osv. :hm:

 

Kan noen av dere som trener regelmessig der, si hvorfor jeg skal begynne og slikt? Altså motivere meg til å gi faen i de folka og holde fokus på det jeg skal gjøre!

 

Hjertelig takk på forhånd!

 

Alle opplever det som en skremmende plass i starten. Bare gjør din greie, drit i de andre. Jeg skal love deg en ting; de andre er alt for opptatt av seg selv, til å bry seg om deg i mer enn 2 sekunder. Når de kommer dit, så er det ikke for å se på deg, det er for å se på seg selv. Så lenge du gjør det samme, så kommer du fort forbi den fasen der det er avskrekkende å være der.

Lenke til kommentar

Som de andre sier: drit i de andre på treningssenteret! Det er veldig lett å se ned på seg selv i et miljø der det er lett å sammenligne seg med andre, men husk at ydmykhet, selvdisiplin og innsatsvilje er mye mer respektabelt enn en smal midje.

 

Men HUSK for all del at du ikke blir slankere på treningssenteret! Hva du spiser bestemmer 80% av resultatet ditt, 20% fra hvordan du trener. Søk, les og lær og hvordan du kan forme kostholdet ditt for vektreduksjon - generell regel: energifattig mat. Man bruker ganske mye energi bare ved å holde kroppen i gang og ved litt generell bevegelse, så den store innsatsen må legges i kostholdet. Spis mindre energi enn du bruker og du vil UTEN TVIL miste vekt, det er sik vi fungerer! Hold deg i generell aktivitet (gå frem og tibake til skolen, jobben eller butikken, eller bare gå deg en god tur på egen hånd) og kontroller kosten din.

 

Min anbefaling er å kun bruke treningssenteret for å bli sterkere, spesielt for å rett opp ryggen og holdningen din hvis den er rund og bøyd fremover (som er typisk). Kontroller kostholdet ditt (Generell regel: energifattig mat, bare vann. Søk, les og lær!) og gå en halvtime/times gåtur før frokost hver dag. Du klarer å stå opp en time tidligere for å oppnå målet ditt! Jeg garanterer deg at du vil miste vekt effektivt på denne måten. Lykke til og stå på! :)

Lenke til kommentar

Du har et kjempegodt utgangspunkt for å bygge styrke og bli fast og fin!

Jeg skal love deg at du kommer til å føle deg som kongen av haugen straks du kjenner at kroppen fungerer godt og vektene blir lettere.

 

Når det kommer til de andre gjestene ved studioet er det bare å fokusere på egen trening. De fleste av de gjør det, og det burde du også!

 

Si hei, prat med folk, spør om råd og tips, tilby deg å stå bak og sikre i benken. Da vil alle trives i ditt selskap!

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :)

 

 

Er en litt overvektig gutt på 17 år og vurderer nå på å begynne på treningstudio.

Men jeg er usikker... er redd for at folk stirrer osv. :hm:

 

Kan noen av dere som trener regelmessig der, si hvorfor jeg skal begynne og slikt? Altså motivere meg til å gi faen i de folka og holde fokus på det jeg skal gjøre!

 

Hjertelig takk på forhånd!

Start å tren inne isteden for ute, ingen øvelser gir bedre resultater som markløft, knebøy, chinups, pullups og benkpress, og de kan du bare gjøre på vekter for det meste og disse øvelsene gjør mye bedre resultater enn tulle øvelser som pushups.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en kompis som har nøkkelkort på treningstudioet jeg trener på og trener mye senere enn vanlig for at folk ikke skal se på han fordi han er ukomfortabel med vekten sin. Dette er jo en måte å komme over barrikaden, men personlig burde ikke dette være en stopper.

 

Man drar på treningsstudio for å bli sterke, mer energi, mer utholdenhet. Man må starte et sted og at du i det hele tatt drar på treningsstudio og jobber for disse målene er jo i seg selv utrolig bra! Mange tenker at de synes det er flaut og være på treningsstudio og sånt, og skal ærlig innrømme at jeg var sånn i starten og, men etter at man har gjort det en stund så blir det helt naturlig, og følelsen etter en god treningsøkt når man kommer hjem, og man vet man har pushet seg selv og er svett fra topp til tå, er bare fantastisk! :)

 

EDIT:

 

Veiledningstimer er absolutt ikke bullshit. Har hatt et par selv og føler jeg har fått mye informasjon i disse timene. Ta godt utnytte av dem, spør om alt mulig du lurer på. Jeg kunne lite om de ulike apparatene jeg hadde satt meg opp til å bruke, og var nysgjerrig i hvordan jeg skulle gjøre dem korrekt og diverse. Det er viktig å finne ut hva som er riktig eller så kan man trene feil og få skader. :)

Endret av Andreasoh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har da begynt på studio for ca 1-2 måned siden. Har vært der noen ganger, men jeg føler jeg trenger et program å følge og ikke minst motivasjon.

 

Synes dere jeg skal bruke programmet jeg fikk fra veilederen? Det er veldig basic tror jeg.

 

Tips til motivasjon? Når er det generelt minst folk på treningssenteret?

Lenke til kommentar

Føler det samme selv, at alle kommer til å se på meg. Jeg er ikke overvektig, men fryktelig klumsete og klossete :( derfor løper jeg heller turer i skogen der ingen kan se meg :) tror ingen ville sett på deg uannsett, treningsenter er for alle, og de vil nok være mange som er større en deg der. Uannsett så er folk der for å fokusere på trening og ikke på alle andre folk, jeg synes iallefall det er meget respektløst å stå å Flo på mennesker som om de er utstillingsdukker!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...