Gå til innhold

Sniktitt: Apple iPhone 5S


Anbefalte innlegg

For all del, vil ha mobilen sin usikret er det jo fritt frem for det, men hvis man ikke opplever denne fingeratrykksfunksjonen som noe hinder kan man like gjerne bruke den.

 

Da har man en ekstra sikring, og kanskje man avskrekker eventuelle tyver til og med?

Er det så mye å risikere egentlig ?? Om den som stjeler den rekker å ringe for mer enn noen hundrelapper før man sperrer den skal vell godt gjøres...

 

Tviler på att en tyv tar seg tid til å først sjekke om den har tastelås før han hiver den i lommen og stikker... :-) hehe..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Â

Jeg ser på NFC som helt grunnleggende funksjonalitet for en smarttelefon, og kommer aldri til å kjøpe en telefon uten. NFC kan brukes bl.a. til betaling og overføre filer mellom telefoner, eller man kan klistre opp NFC-tagger hvor som helst. F.eks. kan man klistre en på nattbordet, og gjøre sånn at lyden slås av og vekkerklokka slås på når man holder telefonen inntil den. Eller det kuleste av alt, og som jeg bruker dem mest til: klistre dem på spillkort for å lage nye typer spill!

Respekterer dine synspunkter, og prøver og forstå at disse kan være viktige for deg.

 

Men for meg vil ikke dine argumenter utgjøre noen forskjell. Ingenting av det du sier er noe jeg kommer til å få bruk for.

 

Dessverre for deg så er nok ikke jeg den eneste som mener dette. Bare for gøy spurte jeg min samboer, min mor, samt to av mine kolleger om det visste hva NFC er for noe... Gjett hva ..... Ingen av dem visste noe om dette. Da jeg brukte dine begrunnelser for å forklare dem hva dette er for noe, var de ingen av dem so mente de hadde behov for dette.

 

Jeg sier ikke at NFC er bortkastet, kanskje jeg tar feil. Men slik nytteverdien av NFC fremstår idag, ser jeg det som kun er fordel at iphone ikke har dette.

Det store problemet med NFC i dag er vel bare at vi bor i norge som henger år etter.

Lenke til kommentar

Som det også nevnes i den saken så blokkerer også tre av de fire store operatørene (Verizon, AT&T, and T-Mobile) i USA Google Wallet.

 

Så lenge operatørene også skal ha en bit av kaken så er betaling med NFC dødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste apple-eiere tenker kun på dette med betalingsmetode når det kommer til NFC later det til.

NFC er også en veldig fin måte for "pairing" av enheter:

F.eks:

-Mobil mot høyttalere

-Mobil mot kameraer med wifi-mulighet

-Overføring av fil til folk uten styr og knatting

-Mobilen som adgangskort

 

Helt enig, det virker som mange kun tenker på betalingsløsninger når vi snakker om NFC.... Men det er jo kun en av bruksområdene.

 

Som du nevner er NFC genialt for "pairing" av enheter da NFC brukes i mange andre elektroniske enheter.

I tillegg har NFC også mange bruksområder til NFC-tags, eks. kan man feste en NFC tag på nattbordet slik att mobilen automatisk settes i lydløs når man legger seg. Eller eks. blåtann blir aktivert når mobilen legges i midtkonsollen i bilen hvor en NFC-tag er plassert. En restaurant kan eks. ha en tag klistret på bordet (fåes i diskret utførelser), man sveiper mobilen inntil den og vips så har man hele menyen på mobilen.

Adgangskoder, skiheiser etc. er andre bruksområder.

Med NFC er mulighetene veldig mange..... :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste apple-eiere tenker kun på dette med betalingsmetode når det kommer til NFC later det til.

NFC er også en veldig fin måte for "pairing" av enheter:

F.eks:

-Mobil mot høyttalere

-Mobil mot kameraer med wifi-mulighet

-Overføring av fil til folk uten styr og knatting

-Mobilen som adgangskort

Nå sier jeg ikke at NFC ikke har noe for seg, det har det definitivt, men de tre første punktene dine kan du like gjerne gjøre med andre teknologier som for eksempel Bluetooth.

 

Når det gjelder overføring av filer så er etter min mening punkt-til-punkt WiFi en mye bedre løsning, da dette har bedre båndbredde og man kan fint sitte på hver sin side av rommet.

 

Adganskort er definitivt NFC best egnet til.

Lenke til kommentar

Nå sier jeg ikke at NFC ikke har noe for seg, det har det definitivt, men de tre første punktene dine kan du like gjerne gjøre med andre teknologier som for eksempel Bluetooth.

 

Når det gjelder blåtann så bruker det vesentlig mer strøm enn å opprettholde en NFC forbindelse, NFC er ekstremt lite energikrevende...

En annen ting er att blåtann er en "kranglete" måte å koble til eks. en høyttaler fra mobilen da man må søke opp, taste koder, bekrefte etc... Med NFC er det bare å holde enheten inntil så er forbindelsen satt opp. Eventuellt overføres signaler via blåtann etterpå men NFC sørger for ett kjapt oppsett av blåtann forbindelsen :)

 

Men det mest geniale er etter min mening NFC-tags og alle de geniale måtene man kan "automatisere" mobilen på som nevnt i innlegget to poster ovenfor :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...