Gå til innhold

Anmeldelse: Amnesia: A Machine For Pigs (Windows)


Anbefalte innlegg

Outlast er jo same old story som alt annet da.

Bortsett fra at de angivelig (har ikke prøvd det selv) har finslipt de mekanikkene som faktisk virker i et horror-spill. I så måte er jo enhver skyter "same old story," men en skyter kan fremdeles være fantastisk selv om den ligner på mange andre.

 

For øvrig var dette en meget god og nyansert anmeldelse! Ser definitivt ut til at Outlast blir mitt neste spill, da jeg ble lei av Amnesia/DD midtveis. Fremdeles Silent hill 2 på tronen for min del.

Endret av aphelion3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

"Nyvinninga består i noko så elementært som å ta vekk alt som heiter våpen, og la spelaren stå naken igjen i ei faretrugande og nifs verd, utan noko som helst å forsvare seg med."

 

Her var jo Penumbra: Black Plague ute flere år før Amnesia, men dessverre var ikke spillet like mye nevnt i media som Amnesia er den dag i dag

 

Du kunne jo forsvare deg i Penumbra. Og så kan du jo trøste deg med at det var Frictional Games som stod bak det også.

Våpen og slikt hadde man kun i Penumbra: Overture. Black Plague fjernet da muligheten for våpen og slikt.

Lenke til kommentar

Nå er jeg en skikkelig pyse når det kommer til all form for grøss, hater bare noe så innmari å støkke. At jeg greide å spille gjennom amnesia var et lite mirakel. Det som fikk meg gjennom var den intense atmosfæren og en åpenbarings-historie som bare greide å bli mer og mer grotesk. Der ser dette spillet ut til å gjøre det bra.

 

Folk som ikke syns at amnesia var skummelt kan umulig ha lagt opp til å virkelig leve seg inn i spillet, da det virker for meg at veldig mange blir for meta-fokuserte på det å bli skremt.

 

Og selv om jeg ikke har spilt Outlast så virker det jeg har sett av det som en endeløs rekke av jump-scares satt til en generisk setting i form av et galehus. Men ja, jeg har altså ikke prøvd det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå er jeg en skikkelig pyse når det kommer til all form for grøss, hater bare noe så innmari å støkke. At jeg greide å spille gjennom amnesia var et lite mirakel. Det som fikk meg gjennom var den intense atmosfæren og en åpenbarings-historie som bare greide å bli mer og mer grotesk. Der ser dette spillet ut til å gjøre det bra.

 

Folk som ikke syns at amnesia var skummelt kan umulig ha lagt opp til å virkelig leve seg inn i spillet, da det virker for meg at veldig mange blir for meta-fokuserte på det å bli skremt.

 

Lurer på om de folkene som sier at det spillet ikke var skummelt rett og slett ikke hadde på seg headsett, og satt i et mørkt rom, når dem spilte, det gjør noe med psyken å spille et slikt spill i mørket.

 

Nå er jeg dog skeptisk til å kjøpe dette spillet ettersom det ikke viser seg at det ble som jeg forventet; skummelt.. :(

Lenke til kommentar

Nå er det en ganske interessant "wot I think" om A machine for pigs på rockpapershotgun.com, som sier noe om at spillet definitivt er skummelt, men at regelsettet er endret noe. Slik jeg tolker Jim Rossignol, så er det den gradvise åpenbaringen av en adskillig bedre historie enn i dark descent som gjør det til et svært minneverdig spill, som han absolutt anbefaler til alle. Han legger til at det utvilsomt er i 1-erens ånd, stemningsmessig. Jeg er en av de som kanskje likte Penumbra-spillene hakket bedre enn Amnesia, pga noe større variasjon. Spørs om nettopp en solid historie og mer forseggjorte omgivelser likevel gjør at jeg anskaffer dette.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Må si at spillet imponerte, og overaska. Følelsen var ikke rein frykt, men mer "jeg bør være VELDIG forsiktig". Mot slutten blir omgivelsene overaskende elegante, om det ordet kan brukes her, og nesten litt relgiøst? Likte det, likte det veldig godt. Nå skal det også sies at jeg elsket Dear Esther, både visuelt, story og musikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...