Gå til innhold

Kosthold for vektnedgang og muskelvekst til student


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel egentlig det meste. Jeg vil gå ned i vekt og samtidig bygge litt muskler. Selve treningen har jeg god greie på, men det er på kostholdsfronten jeg sliter. Jeg prøver å sette sammen en meny hvor jeg spiser det samme hver dag, unntatt til middag, hvor jeg vil ha litt mer variasjon. Meny så langt:

 

Frokost: Havregryn med skummet melk

Lunsj: Salat?

Middag: eg veit ikkje

Kveldsmat: Brødskiver med leverpostei. Noen kommer sikkert til å si at det må jeg ikke finne på, men fuck it, jeg er avhengig av brød.

 

Tips til middagsretter? Jeg har skjønt the basics, lite fett og kalorier og mye protein, men jeg kan rett og slett ikke nok til å sette opp en meny på egenhånd.

 

Tips til en god og sunn salat, eventuelt noe annet lunsjmateriale?

 

Bør jeg gå til innkjøp av proteinpulver, eller er det bortkastet for en "nybegynner"?

 

Når jeg skriver "til student" så betyr det at det er rett og slett mat jeg ikke har råd til. Etter at faste avgifter er betalt, så har jeg 1500 kr til rådighet på en hel måned. Go figure.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå krever det kcal-overskudd for å bygge masse og kcal-underskudd for å redusere fettprosenten.

Så hvordan du skal reise til månen og mars med samme rakett samtidig?

 

Det som vil skje er at du spiser i underskudd, mister fettet samtidig som du vil stramme opp resten uten å bygge noe særlig masse.

Eneste unntaket er om du er relativt ny ( under ett år med trening)

Da vil et lite kcal-overskudd sammen med treningen gi deg mer masse og mindre fett samtidig første tiden.

Mer masse vil også bli lavere fettprosent automatisk matematisk.

 

Behøver proteinpulver blir for relativt, hvis ikke må du iallefall skaffe proteinen på et annet vis.

Tunfisk, egg, melk ol.

skal du ned i vekt permanent så burde du kanskje droppe "slankekuren" og heller endre livsstilen?

Det er jo ca sånn du må spise uansett for å bli der nede.

 

Gang vekta de med 25 så har du kcal for å gå ned i vekt.

Gang vekta de med 3 så har du gram protein du må få tak i hver dag om du skal ned i vekt uten å miste masse sammen med styrketrening.

 

Det ser heller ikke bra ut å gå ned i vekt om det ikke er noen masse under der.

 

Så bestem deg for en passende veg så vi kan komme med målrettede tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...