Gå til innhold

Trenger litt hjelp med å finne lydkort


FatHobbit

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt lenge på å investere en mikrofon, og med det så trenger jeg et lydkort. Det er jo så mange forskjellige lydkorter på markedet, at jeg ikke vet hva jeg skal velge.. Jeg har sett på noen anmeldelser og vidoer av forskjellige lydkort, og jeg har funnet en.

 

Det som er jeg lurer på er om noe har kjennskap/kunnskap om denne lydkortet, og om det vil passe til den mikrofonen jeg har valgt (med tanke på lyden som mikrofonen tar opp og inn i lydkortet, hvis det har noe betydning) ?

 

Her er mikrofonen som jeg skal handle:

http://www.gitarhuset.no/product/mikrofoner/r%C3%B8de/3006742/r%C3%B8de-nt-1a-jubileumspakke-stormembran-mikrofon-

 

Her er lydkortet jeg har sett på:

http://www.gitarhuset.no/product/innspilling-studio/lydkort/3025243/presonus-audiobox-22-vsl-eksternt-lydkort

 

Hvis dere vet om andre produkter som kan være mer ideelt for en som skal starte med å recorde for første gang, så tar jeg imot all tips :)

 

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkortet vil passe helt fint. Du plugger mikrofonen inn i en av XLR-inngangene (de svarte til venstre) og slår på fantommating (48V-knappen ved siden av).

 

Det lydkortet virker i grunn ganske ideelt, men hvis du har bestemt deg for hva slags software du ønsker å bruke, kan det være det finnes et lydkort som er rettet inn mot akkurat det produktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Presonus AudioBox 22 VSL er et supert lydkort. Jeg bruker samme kortet selv og er veldig fornøyd.

 

Når jeg kjøpte kortet fulgte Studio One Artist med. Dette er et meget bra DAW som du helt sikkert blir fornøyd med. Jeg har oppgradert til Studio One Propessional, for å blant annet kunne bruke eksterne effekter og instrumenter. Du finner ut etter hvert om du vil oppgradere eller ikke, men det følger mye med i pakken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...