Gå til innhold

Tips til dyr og god rødvin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sikkert feil forum.. Jeg synes ofte dyrere viner enten er veldig god, eller veldig dårlig (smaker rett og slett gamle druer..?).

 

Så til dem jeg har likt godt av dyrere viner (+300 er stort sett dyrt nok for meg)

Amarone fra 2005

Wongraven 2011/2012. De har en som koster rundt 400 som er bra. Stort sett kjøper jeg bare den til 150 - synes den er veldig bra...

Lenke til kommentar

Jeg har litt erfaring, men du gjør det vanskelig når du ikke sier noe om hva slags viner du liker. Det er slett ikke sikkert du vil sette pris på viner til 500+ hvis du ikke har erfaring med området/druen(e) etc.

 

Men når det er sagt, ulempen med det meste av dyr vin er at den ikke er drikkeklar, men bør lagres i noen, til dels mange, år før de er drikkeklare. Polet (med unntak av spesialpolene) har ikke så mye lagret vin, og det er ikke så mye på bestillingsutvalget heller, et unntak er denne. Den er fantastisk nå, men kan godt ligge noen år til i en god kjeller uten å ta skade av det heller.

Lenke til kommentar

Champagne kunne kanskje være noe? Jeg liker Drappier, de hadde en gammel ekstra lagret en også men den er vist utsolgt.

 

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/sok?query=Drappier+Champagne&countresult=true

 

Rødvin så synes jeg Barolo kan være godt og dyrt.

 

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/italia/fenocchio-barolo-bussia-sottana-riserva-20052006/sku-575201?ShowShopsWithProdInStock=true&sku=575201&fylke_id=01

 

 

Ingen av disse som går opp til 500kr, men det er ikke så mye vin som gjør det i Norge. Fordi vinmonopolet ikke tar noe særlig avanse. De vinene jeg har nevnt koster gjerne over 500kr i utland. Så det gir en liten pekepinn.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...