Gå til innhold

Ting blir smått på en 27" 2560x1440


Valkyria

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg før helgen en Asus PB278 27" 2560x1440 skjerm.

Den fungerer utmerket med godt bilde og tydelig at det er mange pixler.

Jeg visste at ting kom til å se mindre ut på en slik skjerm enn det gjør på en 1080p skjerm, men i noen spill synest jeg rett og slett at noen menyer/tooltips/knapper/minimaps blir for små. Finnes det noen måte å gå rundt dette, uten at man må spille i 1080p ?

Må hvert og enkelt spill moddes eller ha egne instillinger som tillater større ikoner og slikt?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg før helgen en Asus PB278 27" 2560x1440 skjerm.

Den fungerer utmerket med godt bilde og tydelig at det er mange pixler.

Jeg visste at ting kom til å se mindre ut på en slik skjerm enn det gjør på en 1080p skjerm, men i noen spill synest jeg rett og slett at noen menyer/tooltips/knapper/minimaps blir for små. Finnes det noen måte å gå rundt dette, uten at man må spille i 1080p ?

Må hvert og enkelt spill moddes eller ha egne instillinger som tillater større ikoner og slikt?

 

:)

 

Det er ikke anbefalt å kjøre LCD/LED skjermer med lavere oppløsning en de er laget for. Dette har noe med hvordan pixel til pixel tilpassing. Hvis du skrur ned oppløsning kommer 1 pixel til å bruke mer en 1 pixel på skjermen, noe som ofte fører til at bildet blir uklart og/eller taggete.

 

Du kan enkelt skru ned oppløsningen både i spill og i windows, og se om du kan "leve med" lavere oppløsning i forhold til kvalitetstap.

 

Noen spill tilbyr skalering av interface, sjekk om spillet du spiller har en slik funskjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...