Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjent med jenter


Anbefalte innlegg

hei har et problem klarer ikke å bli kjent med jenter er med en venn ofte og han henger rundt det gutta og jente miljøet på skolen men sitter der stum for jeg tror jeg kan si noe som er idiotisk og dumme meg ut. de snakker om alt mulig rart og har du noen tips til hvordan jeg kan snike meg inn med morsomme kommentarer og bli bedre kjent med dem. klarer ikke bare å gå å snakke til dem for det ser så teit ut. så hvis det er ei jente jeg snakker med på facebook og hu går forbi meg me de andre vennene jeg ikke snakker med hva burde jeg si eller gjøre?

 

gutt 14 snart 15 klasse 10

 

sory for dårlig gramatikk



Anonymous poster hash: e32a1...fd2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror et godt tips er å starte samtaleemnene oftere, da diskusjonene tendenserer til å fortsette innenfor emner "starteren" har greie på. Da blir det plutselig du som er alpha-hann og de andre er frustrerte over hvordan de skal komme inn i samtalen. Akkurat som i sjakk, skuddvekslinger og alt annet, så MÅ du ikke være først, men du får som regel en fordel.

Lenke til kommentar

TS: Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg, når jeg var på din alder, det er nå 8 år siden, og mye har forandret seg på de 8 årene!

 

Jeg måtte tvinge meg selv til å se på jenter som "gutter".

Det hjalp meg med å overkomme "redselen" for jenter.. Jeg begynte å behandle jenter som jeg behandlet kompisene mine, jeg var meg selv og det så ut til å falle i smak hos fruene jeg var med.

 

Du må ikke være redd for å drite deg ut, det er helt normalt. Jeg driter meg fortsatt ut, støtt og stadig, men det er bare å prøve å feile, og hvis du feiler så prøver du igjen :)

 

Det er viktig å skildre mellom jenter du er interessert i, på ett følelses messig nivå, og jenter du bare vil være venn med, der har jeg også driti på draget en gang, jeg behandlet en jente jeg var stup forelsket i, som en kompis. Og dermed falt det naturlig for henne å kun være venner. Hvordan å behandle jenter du er forelsket i er noe som må komme naturlig for deg, og ikke noe du kan ta fra andre, ettersom her eneste person i verden har sin måte å vise følelser og henrykelse på.

 

Du kan egentlig heller ikke ta det fra oss andre i verden hvordan vi kommuniserer og oppsøker jenter, fordi vi har alle hver vår måte å gjøre det på.

 

Har du prøvd å spørre en av dine jente venner som du snakker ofte med på FB, om hva de synns? Den beste måten å få råd til hvordan du skal prate til jenter på, er å spørre en jente :)

Lenke til kommentar

TS: Jeg hadde akkurat det samme problemet som deg, når jeg var på din alder, det er nå 8 år siden, og mye har forandret seg på de 8 årene!

 

Jeg måtte tvinge meg selv til å se på jenter som "gutter".

Det hjalp meg med å overkomme "redselen" for jenter.. Jeg begynte å behandle jenter som jeg behandlet kompisene mine, jeg var meg selv og det så ut til å falle i smak hos fruene jeg var med.

 

Du må ikke være redd for å drite deg ut, det er helt normalt. Jeg driter meg fortsatt ut, støtt og stadig, men det er bare å prøve å feile, og hvis du feiler så prøver du igjen :)

 

Det er viktig å skildre mellom jenter du er interessert i, på ett følelses messig nivå, og jenter du bare vil være venn med, der har jeg også driti på draget en gang, jeg behandlet en jente jeg var stup forelsket i, som en kompis. Og dermed falt det naturlig for henne å kun være venner. Hvordan å behandle jenter du er forelsket i er noe som må komme naturlig for deg, og ikke noe du kan ta fra andre, ettersom her eneste person i verden har sin måte å vise følelser og henrykelse på.

 

Du kan egentlig heller ikke ta det fra oss andre i verden hvordan vi kommuniserer og oppsøker jenter, fordi vi har alle hver vår måte å gjøre det på.

 

Har du prøvd å spørre en av dine jente venner som du snakker ofte med på FB, om hva de synns? Den beste måten å få råd til hvordan du skal prate til jenter på, er å spørre en jente :)

 

bra tips

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det klinkende klart: Jenter er like rare, teite, forskrudde, morsomme, hyggelige og ekle som gutter er! Hvis du går rundt å er redd for dem så kommer du ingen vei. Ikke at du har noen grunn til å være redd for dem, du vil jo bare bli venn med de!

 

Likevel, du burde nok ikke bare gå bort til en gjeng jenter å si "hei", sånn helt uten videre om du ikke kjenner dem fra før av, og forvente at du skal bli tatt inn i gjengen. Prøv å finne naturlige settinger. Du går på skole, naturlige settinger kan være: gruppearbeid, hvis dere sitter i lag etc. En annen måte, som er veldig lett er å snakke med dem på fest! Du har drukket litt og er litt mer modig, de har drukket litt og er kanskje litt mer modig og det er i en setting der det å snakke med folk og å være sosial er mer enn akseptert!

 

Det kan være greit å bli kjent med en eller to jenter som kan introdusere deg til venninnene sine og før du vet ordet av det så har du masse venninner! Det å bli venn med jenter er like lett som med gutter vil jeg påstå, det er når du skal tiltrekke deg dem at det begynner å bli litt mer tricky.

 

Uansett, om det ikke skulle gå så fort i svingene for deg dette skoleåret, så begynner du vel på videregående til neste år. Det er en kjempemulighet til å bli kjent med nye folk, både gutter å jenter. Alle havner i klasse med masse nye og ukjente folk og de fleste er ute etter å få seg nye venner. Så, kjør på!

Lenke til kommentar
Uansett, om det ikke skulle gå så fort i svingene for deg dette skoleåret, så begynner du vel på videregående til neste år. Det er en kjempemulighet til å bli kjent med nye folk, både gutter å jenter. Alle havner i klasse med masse nye og ukjente folk og de fleste er ute etter å få seg nye venner. Så, kjør på!

 

Helt sant ! Det fins ingen bedre måte å komme i kontakt med nye personer på, en når dere alle entrer ett nytt miljø. Det blir som å slutte å røyke; Hvis du starter i en ny jobb, så er det lettere å venne seg til å ikke røyke i pausene, enn hvis du fortsetter i den gamle jobben der det er blitt en vane.

 

MEN! Det jeg ser mange gjør når de starter på videregående, det er å oppsøke den "gamle" gjengen, og unngår å oppsøke kontakt med nye personer. Når du starter i ny jobb, ny klasse, ny setting, så er det viktig å integrere seg fortest mulig i det nye miljøet. Hvis du de første ukene kun henger med gamle bekjente, så vil de du går i klasse med kanskje allerede bli godt kjent med hverandre, og du detter ut av miljøet, og blir hengende bak sosialt i forhold til resten av klassekammeratene dine.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...