Gå til innhold

Derfor hater du Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et ambivalent forhold til Win8.

 

På den ene siden så synes jeg at Modern UI/Metro ser veldig fint ut og noen av applikasjonene der har jeg faktisk litt sansen for, MEN jeg har jo ikke maskin til å kjøre det slik det er ment.

Derfor så har jeg modda, programmert egne menyer og lagd shortcuts så nå ligner det mest en spaca utgave av Win 7.

Jeg klarer meg ikke uten Startmeny da jeg ikke husker navnet på mer enn en håndfull programmer, shortcuts som fanboisa skryter så uhemmet av har jeg ikke nubbesjans til å huske så uten startmeny bruker jeg 10ganger så lang tid på alt hvis jeg i det hele tatt finner ut av hvordan MS har ment at det skal brukes

 

Men med egne tilpassninger så er jeg godt fornøyd med Win 8, og jeg ser aldri Modern UI lenger såfremt det ikke dukker opp en filassosiasjon jeg har glemt å hekte på et desktop program.

 

Jeg har en mistanke om at de som skryter av at de kjører Win 8 som det er ment å kjøres egentlig bare sitter og diller. Det er ihvertfall umulig å bruke profesjonellt i jobb etter min mening så på jobben så kommer de ikke til å rulle ut Win 8 i uoverskuelig fremtid.

 

Og deri ligger vel det store problemet for MS da det er en gjengs oppfattelse rundt om i alle firmaer jeg har kontakt med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...