Gå til innhold

I dag kan du spare ting til senere i Netflix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er poenget med Netflix, hvis man har en tv til 10.000-20.000 kr og hjemmekino anlegg til 20.000 kr, når bildet og lyden er helt elendig. Jeg holder meg til Blu-Ray, så får man førsteklasse bilde og lyd!

Gjest Slettet-6x3szi
Skrevet

Husker at visst man hadde en link til profil greia så fikk du det så visst noen kan legge ut linken til når dere er inne på listen deres så kanskje det funker. :)

Skrevet

Hva er poenget med Netflix, hvis man har en tv til 10.000-20.000 kr og hjemmekino anlegg til 20.000 kr, når bildet og lyden er helt elendig. Jeg holder meg til Blu-Ray, så får man førsteklasse bilde og lyd!

Og det koster 30k i innkjøp og la oss si 500kr/mnd, om det er for deg så flott, jeg er mer gjerrig og bruker en ekstren PC skjerm til laptopen min til slikt, den kosta rundt 1500kr og netflix ligger på 79kr/mnd.

Du må betale for kvalitet, det er selvsagt, men ikke alle er så opptatt av kvalitet.

Skrevet (endret)

Kvaliteten på feks. Netflix er helt grei, 720p bilde og tom. 5.1 surround lyd på endel. Er veldig få nye filmer som er verdt å lagre/kjøpe på Blu-Ray så Netflix passer meg egentlig veldig bra. Og kvaliteten kommer bare til å bli bedre. Dagene med å betale 150kr++ for en film som potensielt er bare bajs er over. Optiske media er også nærmest helt dødt for min del.

Endret av Vice
Skrevet

Vel og bra, men kan noen her fortelle meg om de endelig har skaffet den nødvendige teknologien for å fjerne de der transkripsjonene av samevitser fra Rorbua eller hva det er fornoe som ligger klistret på filmene deres(såkalt "undertekst")?

Skrevet

Et poeng er f.eks House of Cards, Arrested Development sesong 3, Hemlock Grove og Orange is the New Black.

Skrevet

Og det koster 30k i innkjøp og la oss si 500kr/mnd, om det er for deg så flott, jeg er mer gjerrig og bruker en ekstren PC skjerm til laptopen min til slikt, den kosta rundt 1500kr og netflix ligger på 79kr/mnd.

Du må betale for kvalitet, det er selvsagt, men ikke alle er så opptatt av kvalitet.

Til Pc er Netflix ok. Men med stor skjerm og bra hjemmekino anlegg, ikke noe å rope hurra får!!
Skrevet

<p>Kvaliteten på feks. Netflix er helt grei, 720p bilde og tom. 5.1 surround lyd på endel. Er veldig få nye filmer som er verdt å lagre/kjøpe på Blu-Ray så Netflix passer meg egentlig veldig bra. Og kvaliteten kommer bare til å bli bedre. Dagene med å betale 150kr++ for en film som potensielt er bare bajs er over. Optiske media er også nærmest helt dødt for min del.</p>

720p bilde? i mine øyne er det ikke det i det hele tatt. Prøv å sammenligne Blu-Ray og Netflix så ser du stor forskjell. 5.1 sourrond lyden i Netflix er helt elendig, dårlig bass og dårlig oppløsning i lyden og da tenker jeg på Dolby Digital som Netflix har på enkelte filmer. Og i Blu-Ray så har man HD Master Digital lyd, som er mye bedre enn Dolby Digital og DTS som er på vanlig DVD plate. Så Netflix er et gammeldags film leie system per.dags dato når det kommer til bilde og lyd kvalitet...Bilde og lyd sporet på Blu-Ray tar vanvittig mye plass, inntil 50 GB. Så det er veldig lenge til vi får se den kvalitet via internet. Og nu kommer 4K tv, som tar enda mere plass på ei plate....

Skrevet

Må si meg uenig. Vi bruker Netflix på en 50", og det ser mer enn bra nok ut, såfremt filmen ligger som HD eller såkalt Super HD som Netflix kaller det.

Jeg har testet Netflix på min 47", bildet der er ikke bra som det er på Blu-Ray. Men det er vel sikkert godt nok får deg. Jeg er opptatt at det er bra tv og lyd, sånn man få utnyttet tv og lyden 100 %. Vært bortkastet får meg å kjøpe hjemmekino anlegg til 20.000 kr og tv til 15.000 kr, hvis jeg skulle ha brukt det med Netflix.

Skrevet

Netflix får nok ikke til det umulige. Du mener nedlasting?

Ja, eller noe ala offline-tjenesten til Spotify som noen andre så pent påpekte.

Og så må dere slutte å snakke om kvalitet som om det var fakta. Det finnes mennesker i verden som er tilfreds med 320 på 10" med én sprengt høyttaler på venstre side og en død høyttaler på høyre side. Hvor poenget naturligvis er at det er en individuell smakssak til dels basert på vane. Latterlig å diskutere frem og tilbake hvorvidt kvaliteten Netflix leverer er bra nok. For de av oss som synes det, er det greit - resten får betale det som kreves for den kvaliteten de ønsker, da gjennom andre medier.

Skrevet

<p>Hva spiller du av Netflix med? PS3 er faktisk det som gir deg best bilde og lyd.</p>

Jeg kjører via pc min med HDMI kabel. PS3 har jeg prøvd på hjemmekino anlegget mitt, lyden var helt forferdelig der. Bildet var bra, men ikke helt på høyde med Pioneer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...