Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Katter er som kjent flink med å klare seg selv. Og jeg er en del ute å reiser. Spesielt i helgene. Så jeg og samboeren min tenkte at vi mekker et lite hus til han i garasjen med oppvarming og egen inngang. Og slik ble det. Kanskje en ide for andre som har lyst å gjøre noe lignende?
Hva synes du?

 

 

post-9206-0-28038400-1377083975_thumb.jpg

 

Her er huset ferdig. Laget en kasse av tre, med bunn og fire vegger. Taket er festet med hengsler slik at det er lett å komme til for vask og vedlikehold. Veggene er så isolert med isopor som jeg har limt på. Veggene er så tapesert med rester av tapet fra datarommet. Han er jo en gutt, så den er vel passende? Gulvet er rester av gulvteppe som også er limt. Har lagt list langs toppen for å holde varmen inne. Også montert stikk i huset som igjen er koblet til en frostvakt ovn for å gi katten varme når det er kaldt ute.

Noe slikt som denne : 5401314.jpg

Denne er jeg ikke fornøyd med. Fordi den slår inn når det blir under 5 grader, men så varmer den huset opp til nesten 30 før den slår seg av igjen. Og det gjør temperaturen veldig ujevn. Har dere noen ideer for bedre løsninger der?

 

post-9206-0-76362500-1377083988_thumb.jpg

 

Her er huset montert på veggen. Ønsket å ha det løftet opp fra gulvet for mindre trekk. Døren blir montert i hullet under.

 

post-9206-0-23628800-1377084957_thumb.jpg

 

Her er katten å sjekker ut sin nye inngang. Bruker Petporte og chip i nakken for adgang system. Og det fungerer overraskende bra faktisk. Bedre en forventet.

 

Har også montert webkamera i huset så jeg kan se om han er der når jeg er ute på reis. Og han bruker det hele tia. Så Katten virker i alle fall fornøyd. Viktig for meg å vite at han har en plass han føler seg trygg og varm. Var på ferie i 3 uker i sommer og min søster var bare nedom av å til å gav han mat og vann for noen dager så gikk det kjempefint.

Endret av Snicker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AWWW :D

Mener å tro at man kan få kjøpt varmeputer også, eventuelt legg i noen gode tepper i ''huset'', mine katter elsker i det minste å ligge å kose seg under og oppå tepper når det er litt kjølig.

Har du noensinne tenkt på å kanskje skaffe deg en lekekamerat til pusen din? :) Jeg adopterte to stykker med en gang nettopp på grunn av dette.. Da har de jo hverandre å leke med :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for tips :) Har også kledd huset innvendig med ganske mange tepper og puter. Men de må ofte vaskes, han gjør de fort skitten. Han bruker jo huset hele tiden. Ofte går han ut om kvelden og legger seg i det heller en å ligge inne. Har også vurdert en kompis, men han er veldig aggressiv mot andre katter. Har liksom bare vært oss to i over 10 år nå. Pluss at da må jeg jo bygge ut et rom til i garasjen ;)

Fant forresten disse http://www.kkimport.no/varmeelement-for-hundehus

Men det var ganske dyrt. Fra 1600kr pluss frakt for det minste elementet. Men lurer litt på om jeg ikke skal gå for det uansett.

Her er forresten bilde av inngangen hans. Tok det for et par dager siden.

post-9206-0-02034300-1378292986_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg fått kjøpt ovnen. Og montert i katthuset. Ble rimelig bra faktisk. Den holder kanskje litt høy temperatur i forhold til hva jeg ønsket, men det er jo en liten kasse i forhold til et hundehus, så det er forståelig. Veldig jevn å fin temperatur. Får se om katten blir fornøyd i alle fall.

 

post-9206-0-17689300-1385198046_thumb.jpg

 

Temp:

 

post-9206-0-21832500-1385198140_thumb.png

Endret av Snicker
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da har jeg fått kjøpt ovnen. Og montert i katthuset. Ble rimelig bra faktisk. Den holder kanskje litt høy temperatur i forhold til hva jeg ønsket, men det er jo en liten kasse i forhold til et hundehus, så det er forståelig. Veldig jevn å fin temperatur. Får se om katten blir fornøyd i alle fall.

 

attachicon.gif20131123_002819.jpg

 

Temp:

 

attachicon.giftemp.PNG

Hei!

 

Beklager gjennoppliving av gammel tråd, men jeg lurte på hvilken ovn du har? Den ene linken du gir sender meg bare til en 404 side.

 

Jeg lurer også på hvor mye strøm som trekkes av ovnen? Jeg har en lignende situasjon med min katt, og jeg tenkte å kjøpe noe lignende ett varmeteppe eller en liten varmekabelflis som kunne varme opp en liten kattehule, men vet ikke helt hva jeg bør gå for. Kattehulen min er også ute, men under tak i det minste, så det er ikke like godt tilrettelagt som det din er :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

 

Da har jeg fått kjøpt ovnen. Og montert i katthuset. Ble rimelig bra faktisk. Den holder kanskje litt høy temperatur i forhold til hva jeg ønsket, men det er jo en liten kasse i forhold til et hundehus, så det er forståelig. Veldig jevn å fin temperatur. Får se om katten blir fornøyd i alle fall.

 

attachicon.gif20131123_002819.jpg

 

Temp:

 

attachicon.giftemp.PNG

Hei!

 

Beklager gjennoppliving av gammel tråd, men jeg lurte på hvilken ovn du har? Den ene linken du gir sender meg bare til en 404 side.

 

Jeg lurer også på hvor mye strøm som trekkes av ovnen? Jeg har en lignende situasjon med min katt, og jeg tenkte å kjøpe noe lignende ett varmeteppe eller en liten varmekabelflis som kunne varme opp en liten kattehule, men vet ikke helt hva jeg bør gå for. Kattehulen min er også ute, men under tak i det minste, så det er ikke like godt tilrettelagt som det din er :)

 

Aiaiai... beklager at jeg ikke har svart deg. Har ikke vært pålogget før i dag.

Her er link til varmeelemntet. De hadde tydeligvis endret litt på linken.

 

http://www.kkimport.no/varmeelementer.html

 

Jeg har minste element og minste trafo.

Vet ikke hvor mye den trekker nøyaktig, men det er nok veldig lite. 70watt er jo bare en vanlig glødepære, men denne bruker enda mindre da den bare er på når det faller under en 0 grader eller noe. Har ikke merket noe på strømregninga for å si det slik ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...