Gå til innhold

Oppgradere pc komponenter 2-3k


Anbefalte innlegg

Hei ! Har tatt fram min gamle gaming pc , får visst ikke internett på den og den begynner vel å gå litt ut på dato. Så jeg tenkte jeg like gjerne kunne oppgradere pcen ! Skal bruke det gamle kabinettet ,RAM og GPU .

 

Pcen skal IKKE brukes til gaming lenger , men som mediapc/stuepc/alt mulig pc. Så jeg trenger tross alt ikke gaming utstyr :) budsjettet har jeg satt til 2-3k for å være økonomisk :) noen som har noen forslag? Skal ha AMD ettersom det er mest ytelse for penga. Trenger HK,CPU,Skjermkort !

 

Mist 650W

x2 Corsair TW3X4G1600C9D (2x2GB) 1600mhz 9-9-9-24 1.80V

lancool pc-k62 kabinett

 

Det som er nevnt ovenfor skal brukes.

 

HK må ha HDMI !

Endret av eSuba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha skjermkort? Jeg er uenig i ditt utsagn om at AMD er mest ytelse for pengene. Til bruken du skisserer ville jeg ha valgt en Haswell prosessor og klart meg med den integrerte grafikken.

HK http://www.dustinhome.no/product/5010743673/gigabyte-ga-b85-hd3-b85-s-1150-atx/

CPU http://www.dustinhome.no/product/5010742242/intel-core-i5-4570-3-2ghz-6mb-s-1150/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pcen er fra netshop.no 2009 så pcen er ganske gammel !

 

Club3d radeon 4890 skjermkort

Asus P7P55D pro skjermkort

Intel i5 750 CPU

 

Har lyst til å reinstallere windows 7 men har ikke CDen ! finnes det en annen måte å skaffe seg en ny på eller den samme uten CDen?

Endret av eSuba
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt backup, formatert systemdisken, lagt inn OS på nytt, lagt inn alle riktige drivere og sett om nettverkskortet fungerte. Hvis det gjør det ville jeg investert i en SSD disk som system og programdisk, brukt en DVI-->HDMI kabel fra skjermkortet til tv'n (eller hva du måtte bruke), koblet lyden via lydutgangene på HK.

Den CPU'en er på høyde med AMD's beste som selges nå, den vil rocke i en media/altmuligpc. Spar penga, min mening.

Lenke til kommentar

En i5 750 kan fint brukes til media/stue/alt-mulig-bortsett-fra-gaming-PC. Om ikke hovedkortet ditt er ødelagt, trenger du egentlig ikke nytt hovedkort + ny CPU.

 

Når det er sagt - delene som blir nevnt i post 2 her er en kjempeoppgradering. Skjermkortet du allerede har kan du slenge inn i maskinen om du føler for å game litt - det yter fortsatt greit, selv om støtten for DX10.1 og DX11 mangler, og strømforbruket er hinsides..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...