Gå til innhold

[Løst] Angrerett skoleplass


ngkpro

Anbefalte innlegg

Hei.

Kommet fram til at jeg likevel kan gå skole som privatist i år. Så har det seg slik at de har avbruddgebyr om man ønsker og avslutte utdanningen, men jeg har kun vært på skolen en dag og det er under 14 dager siden jeg signerte kontrakt med skolen. Kan jeg da benytte meg av angrerettloven? Og da slippe å betale for avbruddet?

 

Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du sikter til LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

 

1: Benytte seg av angrerett:

Denne loven gjelder bare: §1 " Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted." Loven dekker ikke det som du spør etter.

 

2: Finne åpninger i avtalen du har inngått:

Du må studere avtalen du har signert på om den innehar noen angrerett.

 

3: Den myke veien:

Jeg vil anbefale deg å prøve den myke veien, ellers kan du risikere at motparten steiler helt:

Du kan også ta kontakt med skolen og rådgiver og legge frem din sak og høre om de allikevel kan slippe å betale for avbruddgebyr.

 

Årsaken til at skolen har dette gebyret er nettopp for at skolen skal kunne planlegge langsiktig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei, du sikter til LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

 

1: Benytte seg av angrerett:

Denne loven gjelder bare: §1 " Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted." Loven dekker ikke det som du spør etter.

 

2: Finne åpninger i avtalen du har inngått:

Du må studere avtalen du har signert på om den innehar noen angrerett.

 

3: Den myke veien:

Jeg vil anbefale deg å prøve den myke veien, ellers kan du risikere at motparten steiler helt:

Du kan også ta kontakt med skolen og rådgiver og legge frem din sak og høre om de allikevel kan slippe å betale for avbruddgebyr.

 

Årsaken til at skolen har dette gebyret er nettopp for at skolen skal kunne planlegge langsiktig.

 

Lykke til!

Glemte å skrive at jeg har inngått avtalen via fjernsalg, har også mottatt 14 dagers angrerett-skjema fra skolen.

Endret av ngkpro
Lenke til kommentar

Glemte å skrive at jeg har inngått avtalen via fjernsalg, har også mottatt 14 dagers angrerett-skjema fra skolen.

 

I så fall kan du angre, men du vil nok måtte betale avbruddsgebyret så lenge det er en del av kontrakten. Ut fra angrefristlovens § 7A, bokstav j), § 9 bokstav a) og §18. Da har skolen rett til betaling av slikt gebyr ut fra § 22c, 3 leddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...