Gå til innhold

Hva tror du blir nytt på iPhone 5s/6?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir du nok skuffet. :)

ja sjansen er vel liten hvis det blir iPhone 5s. Tror ikke jeg kjøper før det blir en større iPhone modell som bare MÅ komme snart, da andre produsenter har utgaver de kaller "mini" som er større en en iPhone per dags dato. De må jo seriøst se hvor mye som blir solgt av de større modellene til HTC,SONY,SAMSUNG osv. Virker rart om de ikke vil prøve å ta andeler av salget i den klassen.
Lenke til kommentar

ja sjansen er vel liten hvis det blir iPhone 5s. Tror ikke jeg kjøper før det blir en større iPhone modell som bare MÅ komme snart, da andre produsenter har utgaver de kaller "mini" som er større en en iPhone per dags dato. De må jo seriøst se hvor mye som blir solgt av de større modellene til HTC,SONY,SAMSUNG osv. Virker rart om de ikke vil prøve å ta andeler av salget i den klassen.

Apple tjener nok penger på de få modellene de har, så de trenger ikke lansere en «stor» iPhone. Dessuten er fragmentering og en haug med ulike skjermstørrelser et stort problem med Android, noe Apple vil unngå med iOS. Så nei, det MÅ ikke komme en større iPhone snart, og kommer mest sannsynlig ikke til å gjøre det med det første. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er spent på kameraet, det er mye spennende teknologi der ute, som f.eks Light field camera nesten lite nok til å passe inn i dagens modell:

http://www.techhive.com/article/2029395/toshiba-demos-lytro-chip-converts-phones-to-lightfield-cameras.html

 

Eller mange små kameraer som samlet kan ta bedre bilder:

http://www.popsci.com/gadgets/article/2011-02/trading-one-camera-25-startup-promises-end-bad-cell-phone-pics

 

De som venter mest i spenning av alle er muligens Samsung:

Being lost, the company's "future strategy office is continuously looking for experts who will establish future strategies," said a Samsung Group official. "We are also receiving consulting services." Obviously Samsung has no internal sense of where to go next which is a true sign of a copycat mentality. They have to be told where to go or jump on the hottest and latest trends created by others. They're fast followers, admitted a Samsung official back in June and that's something that Apple and their fans have known for some time now.

http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2013/08/samsung-revealing-a-sense-of-crisis.html#more

 

:) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fingeravtrykkscanner, bedre CPU, iOS 7, litt bedre kamera, nytt design og ny pris.

 

 

Det skal visstnok også bli dobbelt fotolys ("blitz"), samt raskere minne.

 

NFC blir fremdeles ikke å finne på iPhone.

 

Skjermen blir fremdeles 4 tommer. Siden Apple har ganske få modeller, er de nødt til å kjøre kompromisser for å få innpass hos ulike kundegrupper. Dermed vil nok 4,7 og 5 tommer måtte vente en stund ennå. men det hadde ikke vært av veien om de strakk seg til 4,3 tommer.

 

De må ikke finne på å levere telefoner med så dårlig overflatebehandling som den svarte versjonen av iPhone 5. Den flasser lett av i kantene, selv med pen bruk, og gjerne med beskyttelsesdeksel. Slikt hører ikke hjemme på en så dyr telefon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror nok den bli gaanske lik xP

Det blir i alle fall mye likt eksteriørmessig, i alle fall på S-utgaven. Altså like likt (og dermed like lite spennede) som mellom iPhone 4 og 4S. Det var kun mikroskopiske eksteriørmessige endringer mellom 4 og 4S. For øvrig liker jeg utseendet til 4/4S mye bedre enn 5/5S.

 

Ellers er det noe nytt, men sikkert ikke noe konkurrentene ikke allerede har på modeller som allerede er i handelen. Så veldig spennede blir det med andre ord ikke. Mistanken om at Apple i stadig større grad flyter på tidligere suksess, er i høyeste grad tilstedeværende.

 

"Billig"-modellen iPhone 5C skiller seg utseendemessig mer ut, i og med at den får bakstykke i plast, som er mer motstandsdyktig enn glass og metall, samt at man får kraftige farger. Skriver billig med hermetegn, for den blir vel ikke spesielt billig...

Lenke til kommentar

Ingen iPhone 6 denne gangen. Men jeg tror klart på ryktene om 5S og 5C

 

5S tror jeg blir følgende:

4" 1080p

1.2Ghz quad core.

1GB RAM

lanseres i 32, 64 og 128GB modeller

batteriet går opp fra 1440mAh til et mellom 1600-1800mAh

iOS7

 

Ellers blir den lik i design som iPhone5.

Lanseringspris på 32GB modell på 6000, 64gb til 7000 og 128GB til 8500 ulåst.

 

Når det gjelder 5C tror jeg det blir en mer eller mindre identisk dagens iPhone 5 på det interne, men med et litt dårligere kamera på 5MPx, kun 16GB minne og ingen 4G. Denne kommer så i plast med farger, myntet på simplere eller yngre brukere.

Lanseringspris på 3900 ulåst.

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...