mobile999 Skrevet 12. august 2013 Skrevet 12. august 2013 Bildet er nok for lite til å se godt. Er det to hull der som det kan se ut som de to rennene av olje kommer fra?
sogame Skrevet 12. august 2013 Forfatter Skrevet 12. august 2013 (endret) Nei,kan ikke si å ha sett det...Bare rennene jeg ser.Er tilsvarende i plugghullet ved siden av..Bør jeg be verksted ta komp test? Er dette noe "alle" verksteder kan,og vil det kunne gi sikkert svar på noe kansje?? Hva trur man evt bare en slik test koster?.Vet ik hva det tar av tid og sånn.. Endret 12. august 2013 av sogame
mobile999 Skrevet 12. august 2013 Skrevet 12. august 2013 (endret) Jeg tror ikke kompresjonstest er relevant for problemet her. Det ser ut som det lekker fra pakningen ved toppen av rennene. Er det mulig det har kommet olje opp i kontakten på ledningen som sitter på toppen av tennpluggene? Det kan kanskje forklare hvorfor motoren går opp og ned på turtall. Det er dessverre vanskelig å si noe nærmere over internett... Endret 12. august 2013 av mobile999
sogame Skrevet 12. august 2013 Forfatter Skrevet 12. august 2013 (endret) Hvis du mener inne i den jeg ser der så trur jeg ikke det.Men skal sjekke det,,Ja har du et verksted og time så si ifra så ber da evt verksted sjekke -tett veivhusventilasjonssystem. -pakningene til ventilhuset Er dette en smal sak sjekke for dem? Endret 12. august 2013 av sogame
LiamH Skrevet 12. august 2013 Skrevet 12. august 2013 Hvis turtallet ditt fortsatt er ujevnt og pluggene er fine på plugghodet, så er nok feilen en annen plass. Dette kan være coil, tomgangsregulator, defekt sensor (f.eks. gasspjeldposisjons-sensor). Jeg undres likevel hvorfor du ikke får lest av feilkoder når motorlampen lyser ved jevne mellomrom.
mobile999 Skrevet 12. august 2013 Skrevet 12. august 2013 så ber da evt verksted sjekke Vel, pakningene til ventilhuset kan ikke "sjekkes". Det er også en ventil som sitter på veivhusventilasjonssystemet som kan bli defekt, men jeg er usikker på om det da kommer feilkode. Det er her usikkert om oljen på pluggene har noe med at motoren ikke går pent på tomgang. Du har i hvertfall fått litt informasjon om mulige feilkilder. Du sier derfor til verkstedet at bilen ikke går pent på tomgang, at du har oppdaget olje utenpå tennpluggene og at du har fått tips om at dette kan være pakningene til ventilhuset eller tett/ventildefekt i veivhusventilasjonssystemet. Hvor i landet bor du sann ca? Jeg undres likevel hvorfor du ikke får lest av feilkoder når motorlampen lyser ved jevne mellomrom. Det eneste jeg kan tenke meg er at motorlampen lyser når motoren faller for langt ned i turtall.
sogame Skrevet 13. august 2013 Forfatter Skrevet 13. august 2013 (endret) Igjen takk for svar...Da blir det og ta en time og sjekke dette..(ved drammen).. rinte på volvo om dette med motorlampe og hvorfor det ikke kom opp på feilmelding. De sa da at dette kunne skyldes for mye eller lite olje..At lampe tennes da...(er fylt til rett under maks) Endret 13. august 2013 av sogame
sogame Skrevet 20. august 2013 Forfatter Skrevet 20. august 2013 (endret) Oppdatering herfra...Valgte feilsøke ved å kjøpe meg Haynes boka..Har nå renset spjeldhuset og mye skjedde da.Bilen gikk med ett høyere på tomgang og har til nå vært stabil.. Så ble meget glad da ... Men oljen på pluggene er mere usikkert..Ser ut som kommer fra oven og ned i sylinderene... Tenker da Toppdeksel pakningen men ser ingen lekkasjer.. Kjøpte et sånt smøre\tette oljelekasjer og ser nå ikke mye olje der.Bare noe rundt pluggstamme.Men skifte den er vel forsåvidt liten sak,,Værre lenger ned ... Men takker for god hjelp her og haynes boka for at jeg turde forsøke gjøre noe selv..(290,-) Lært mye der og fått sjekket både det ene og det andre.. Så håper nå dette ender godt.Bilen har ivertfall fått byttet alt av filter og annet en ukyndig kar kan gjøre.. Fint om noen gir et råd om oljen og om dette er noe jeg burde gjøre asap.. Nesten lyst trykke løst men får vente se men opptimist på volvoen sine vegne...!! Motorlampe har ik lyst siden så da heller jeg mot at det med lavt turtall som nevt kan være utløsende..Men se om den kommmer igjen... Bare ta med at lite imponert over menkonomen som fikk som jobb sjekke disse tingene og konkluderte på en time at volvo måtte ta dette,,..Lurer på klage litt der,for for meg ser den slangeklemma til å være engangs..Jeg måtte ivertfall bytte,veldig lyst ringe spørre om det men tar kansje feil og at den ikke er engangsmen så veldig sånn ut.. Endret 20. august 2013 av sogame
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå