Gå til innhold

Lyd fra pc til receiver gjennom HDMI


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Onkyo TX-NR717 receiver. Kjører HDMI kabel fra PC til Receiveren. Skjermort: Asus 560 Ti

 

Det som er problemet. er at når jeg starter en youtube film, film, musikk, spotify.. ja hva enn med lyd.. så tar det 5 sec før det kommer noe lyd.. Det er jo bare en bagatell.. men utrolig irriterende!

 

Skal det være slik. eller kan jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være noe autodeteksjon av hvor lyden skal sendes eller kommer i fra som enten er i PCen eller forsterkeren.

 

Mest sannsynlig så kan det være forsterker inngangen som gjør dette. Men de er normalt stilt inn til å lete på HDMI først, så de andre inngangene som har samme merking. Sjekk om du finner en signal select knapp eller noe slikt på fjernkontrollen og prøv den. Sett den til HDMI så skal den huske.

 

Prøv også å finn ett sted hvor det står noe om HDMI CEC (eller hva Onkyo og Nvidia kaller sin versjon, kan være noe med Link eller noe slikt) Det kan også påvirke når de prøver å snakke unødvendig med hverandre. HDMI CEC er laget for at HDMI komponenter skal snakke sammen, stille seg korrekt inn etter hverandre og diverse andre ting. Mange opplever krøll med dette. Så det beste er som regel å få det slått av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...