Gå til innhold

Esportspiller har fått bransjens første idrettsvisum (Windows)


Anbefalte innlegg

Mange gode kommentarer her.

kaster meg på at esport ikke er noe mindre sport enn sjakk, snooker også videre. Eller golf for den saks skyld.

E'en skiller jo også dette fra annen sport.

 

selv synes jeg ikke annen sport er så spennende å se på, men ser mye på esport. Så fra meg er dette thumbs up, spesiellt siden det gir praktiske fordeler til utøverne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhhh LoL har de enkleste mekanikkene av Esport spillene SC2 har vel det høyeste skill ceilinga, med Brood War milevis foran der igjen, Dota ligger også mye lenger framme, LoL var reklamert som et simplifisert Dota, ikke noe animasjons tider som gjør ting vanskeligere, generiske items (bare stats lite annet da jeg spilte dunno nå), mer strategi i picks og bans større hero pool som er mulig å bruke i TI3 er det blitt picket 76 heroes så langt uten at majoriteten av lagene enda ikke har vist fram pocket strats, rollene skifter utifra lengden på spillet nukers (pga BKB som gjør heroes immune for magi i x sek) får utover i spillet mindre betydning og blir mer support, turn times gjør at meele heroes faktisk er populært å spille. LoL er morsomt det, men det er det spillet med laveste skill ceiling, det var også slik det var markedsført for Dota fans da LoL ble sluppet.

 

Om LoL har de enkleste mekanikkene av Esport spill får nok være din mening men tviler på at det er sant i og med at du ikke har gjort rede for at du har tatt med samtlige spill innen Esport. Om SC2 har den høyeste tviler jeg også veldig på, pga av samme grunn.

 

(bare stats lite annet da jeg spilte dunno nå)

 

Jeg kan informere deg om at dette ikke er tilfelle lenger.

 

Det ligger mye strategi i bans, picks, lanes, PT relativt stort Hero pool (115 Champs pt -. DOTA 2 har 102). Godt mulig at LoL har lav "skill ceiling" etter din mening men jeg kan garantere deg at etter å ha eksistert i 4 år samt også det å ha vært det spillet med flest spillere i historien, (da regner jeg selvfølgelig ikke med farmville og den typen facebook spill, heller ikke spill av typen 123spill.no) så ser man stadig nye taktikker og "plays" og "skills" som blir gjennomført.

 

Selv om ikke LoL har like mange skills (aktive/passive) i sine bars som f.eks SC2 eller DOTA så senker ikke det nødvendigvis skill cappen. Men setter større krav til kreativitet tidligere i spillet. LoL har eksistert en del lengre enn DOTA2 og litt lengre enn SC2, dvs jo lengre en form for spill eksisterer jo mer vil det ha utviklet seg, når det samtidig er flere spillere enn noen andre vil det utvikle seg enda raskere så om ferdighetene på toppnivå er dårligere i LoL enn noe annet spill får du meg aldri til å tro, jeg vil si det er fullstendig motsatt.

Endret av Mennon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser det er mye klaging på at e-sport blir sett på en sport. Men har folk helt glemt at sjakk er en idrett?

 

Når et spill har blitt så stort at de beste i verden kan leve av det og hvor de fleste må flytte til et annet land dersom de skal være med i lcs, så er vel heller av praktiske grunner at de gir ut idrettsvisum. Så får heller folk tenke hva de selv mener om e-sport er en idrett eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trist utvikling..

Misforstå meg ikke, jeg synes det er fantastisk at folk kan ta det så langt og bli så vanvittig gode i spill, men det er ikke idrett. Idrett er mann mot mann (eller kvinne) med kroppen som verktøy, blode tårer og slit. Jeg tviler ikke på at mye av dette også går igjen i Esport, men ... vel jeg kan bare ikke få huet mitt til å akseptere at dette er sport på lik linje som idrett, sykling, svømmin, fotball ol.

 

nå regnes jo sjakk som en idrett så vidt jeg vet.. så problemet ligger nok i hva du mener begrepet "Idrett" står for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...