Gå til innhold

Kom ikke inn der jeg ville - friår? (VGS)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

som emnetittelen sier, så kom jeg ikke inn på det faget (automatisering) jeg ville, men fikk plass ved en annen skole på ett annet fag (Maritime fag) og nå står jeg på venteliste på fire skoler på automatiseringsfaget (1 på to av de, 15 på en og vet ikke på siste) og lurer på om jeg heller skal ta ett friår i stedet, for å jobbe, selvsagt. Det falt meg egentlig ikke inn før moren min foreslo det, og nå er jeg veldig usikker på hva jeg vil. Dersom jeg bestemmer meg for å gå på skole, vil det jo gå en del penger ut i det (ja, jeg får jo stipend og slikt, men allikevel), og den ene skolen ligger like i nærheten av faren min, så jeg kan flytte til ham omtrent på dagen.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompis som brukte dette skoleåret på å ta opp TIP fag for å komme inn på brønnteknikk. Han var deltidselev i de fagene han måtte forbedre og hadde da en veldig behagelig timeplan i forhold til oss andre. I tillegg jobbet han en del og i år kom han inn på brønnteknikk.

 

Å bruke et ekstra år på å komme inn på noe du virkelig vil tror jeg lett er verdt det.

Lenke til kommentar

Er ikke noe galt med skolen, er bare at det ikke er den utdanninga jeg vil ta, og da virker det som at det blir litt bortkastet å gå der ett år, når jeg bare kommer til å søke om på automatisering til neste år igjen. Spesielt med tanke på utgifter til hybel, mat, osv.

åja, det skjønner jeg. Isåfall ønsker jeg deg lykke til med et friår.

 

Men hva fikk du i snitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...