Gå til innhold

Er dette ett bra oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Driver å skal kjøpe meg en helt grei selvbygd stasjonær pc som skal brukes til redigering av bilder, programmering og muligens litt gaming innimellom.

 

Er dette ett bra oppsett?

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1261794&su=313C9913-0AE9-41E3-8BD7-E7C1D93B9E4F

 

Jeg mangler ett hovedkort, vil gjerne ha ett rimelig og billig ett siden hovedkortet ikke spiller så veldig stor rolle egentlig.

 

Skal jeg gå for ASUS sitt Extreme hovedkort eller ett hovedkort som er billigere? Vil helst ikke overstige 9.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det han mener er at 2500k ikke er den nyeste toppmodellen i i5 serien.

 

 

2500k ------------------- 3570k ------------------------- 4670k

(2011) ------------------- (2012) ------------------- (2013)

(sandy bridge) ----------- (Ivy bridge) ----------------- (Haswell)

 

vel og merke er det ikke dramatisk mye forskjell i ytelse, det er for det meste strømforbruk det er snakk om

 

Jeg vil anbefale 3570k

Endret av gallsman
Lenke til kommentar

Ok, ser at du gikk for haswell. Komplett ser ikke ut til å ha senka på gen 3 prosessorer. Velger du det hovekortet så burde du også velge prosessoren med K bak som indikerer at den kan overklokkes.

 

Hovedkortet du har valgt har muligens en del funksjoner som du ikke trenger. Det er for eksempel greit å spørre seg om det kommer til å bli aktuelt å kjøre SLI (2 like kort) og når dette kan bli aktuelt. Om du skal overklokke prosessor (dette krever bedre cpu kjøler).

 

Det er en tanke å følge rådene til galsmann, fra netonnet får du sykt mye kraft for en veldig lav penge (jeg var ikke klar over at prisene hadde blitt dumpa). Bruker du de komponentene så får du kjøpt deg mye fetere grafikkort og muligens en bedre ssd.

 

Jeg vil anbefale at du setter deg inn i dette, halve gleden med ny pc er den tiden en bruker på å planlegge den :)

Lenke til kommentar

ASUS GTX 760 er nyere og kraftigere.

 

Ahokei, skjønner!

Har oppdatert listen med forslag jeg fikk fra dere her på forumet nå:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1261885&su=01CE29F7-2E99-4DE7-A9D3-AE72FB7BB7D1

 

Har 2TB HDD fra før så det trenger jeg ikke, og jeg trenger ikke mer enn 60GB på SSD. Skal kun ha operativsystem og veldig få programmer på den.

 

Hvordan ser det ut, noe som kan byttes ut?

Lenke til kommentar

Har oppdatert til de produktene du viste frem til på komplett. Noen som har erfaring med å bestille derfra?

Står at hvis alle varene er på lager og man bestiller før 10-11 tiden så får man varene samme dagen hvis det er i Oslo/Akershus-område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...