Gå til innhold

1P etter R1?


Fredtu24

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt å forbedre 1T karakteren (fra 5 til 6) ved å ta 1P eksamen til høsten. Jeg har spurt rådgiveren på skolen og fikk bekreftet at det er mulig å gjøre det slik. Har 6 i R1. Har noen erfaring med dette? Jeg vet at 1P er lettere enn R1 men hvor lettere? Tips, anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P-matte er dritlett om du har fulgt med på ungdomsskolen. Er nesten akkurat samme pensum. Du som har 6 i R1 klarer helt sikkert å få 6 i P1. Det som likevel er viktig å lese litt på er temaer som reallønn. Det er noe man bare må kunne og som du kanskje ikke har vært borti med den teoretiske bakgrunnen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

P-matte er dritlett om du har fulgt med på ungdomsskolen. Er nesten akkurat samme pensum. Du som har 6 i R1 klarer helt sikkert å få 6 i P1. Det som likevel er viktig å lese litt på er temaer som reallønn. Det er noe man bare må kunne og som du kanskje ikke har vært borti med den teoretiske bakgrunnen din.

 

Det er ganske greit å få frem, ja. Hvis du tar 1P må du nok gå gjennom et par temaer som du ikke har hatt før selv om dette ikke er spesielt vanskelig. Jeg tør å påstå at du ikke trenger å gjøre noe som helst som forberedelse for å oppnå 6'ern i 1T. Det var hvertfall slik med meg da jeg var i din situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...