Gå til innhold

[Løst] Ny router - Streaming fra iMac til Apple TV


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av iMac og Apple TV. Jeg bruker iMac (fra gjesterommet) til å spille av musikk og film til Apple TV (i stua), som er ca. 15m fra hverandre, med et par vegger mellom hverandre.

 

For øyeblikket har jeg en helt enkel Netgear N150 som står i stua (ved siden av Apple TV), som sørger for at iMac'en ser Apple TV.

 

Jeg har opplevd noe problem med at filmen stopper og buffrer i blant, og vil gjerne få vekk alle slike problemer, og regner med at en bedre router vil sørge for dette. (Jeg spiller stort sett 720p, men også 1080p i blant).

 

Er en ny router løsningen her, og hvilken bør jeg gå for?

Har kikket litt på ASUS RT-N66U, eller om eventuelt en Apple Airport Express er nok...?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for info og hjelp.

 

Det ble i går bestilt Asus'en jeg nevnte i første post. Ble så lei av problemene at jeg gikk til aksjon fort som svint, så får jeg heller se om det lønner seg. Den er i alle fall populær blant svært mange anmeldere, så får håpe den fikser biffen i kåken min :)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg nyeste Macbook Air med støtte for ac-standarden + Apple TV, og opplever det samme som deg (at det kan hakke litt til tider). Selv har jeg en haugammel Linksys WRT54GL eller hva den heter, så kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått byttet router om det løste problemet eller ei :)

Lenke til kommentar

Jeg kan rapportere om at det helt tydelig var routeren, eller signalene, som var problemet. Jeg testet dette før jeg fikk routeren ved å sette den trådløse routeren mer 'midt i mellom' apple tv og iMac, og da forsvant også disse problemene. Men da det var uaktuelt å ha det slik på permanent basis (kablet fra stua og ut i gangen) var det en lettelse å få Asus-routeren på plass.

 

Denne routeren fiksa biffen for meg, og fikser helt tydelig bedre signaler enn den forige, enkle, Netgear N-150 jeg hadde fra før (kanskje ikke særlig overraskende).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...