Gå til innhold

video screencapture.


Anbefalte innlegg

Hei er ute etter noe jeg ikke engang vet om eksisterer.

 

For å gjøre det enklere å forstå hva jeg vil bruke det til er det like greit å vise nøyaktig hva jeg vil.

 

på denne linken er det en "player" som spiller av en joggetur.

http://connect.garmin.com/player/339647603

 

Jeg ønsker å:

Capture det feltet oppe med en rød strek som følger høydeprofilen.

Capture det feltet nede med de horisontale stolpene som flytter seg alt etter som hvor fort/sakte/puls/tid og sånt som er på gang.

 

Så kommer den morsome biten.

"playeren" kan ikke spille av real hastighet.

Jeg trenger på en eller annen måte å "strekke" den til å vare så lenge som det hele varte i virkeligheten :-)

 

Jeg er obs på at tallene under sikkert vil bli skikkelig diffus men det får nå stå sin prøve.

 

 

Dette skal jeg da merge inn i actionvideoer jeg har tatt med gopro/contour etc når jeg er ute og løper/sykler/kjører rulleski etc.

 

Jeg bruker Sony Movie studio Platinium til å redigere men har ikke klart å finne noe å hjelpe meg med der inne.

 

Noen ideer ?

kan koste penger.

Kan lære meg å bruke mer en bare en software.

 

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke det fins egen app som henter ut tallene til et sånt formål, så kan du evt. kjøre Fraps og lagre skjermbildet i rundt 15fps.

Deretter henter du den videoen inn i NLE'en du bruker (Movie Studio Platinum), og cropper til bare den delen du skal ha noe fra. Key bort de fargede/hvite områdene du evt. vil skal være gjennomsiktig/usynlig, og strekk det ut i tid slik du vil på timelinjen.

I NLE'en legger du disse videosporene oppå den videoen du vil ha informasjonen synlig på og plasserer slik du vil. Det fins sikkert flere alternative måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Jeg får dette til nå.

Brukte rett og slett bare fraps og etterbehandlet bare i sony.

 

Takk for at du ga meg en dytt i rett retning xRun.

 

Litt titting på sony sine opplæringsvideoer ga meg mye kjøtt på benet.

Artig nok hadde survivorman ett lite knippe opplæringsvideoer på sony siden også.

 

Tror jeg kommer til å lage mange rare videoer for dette var ganske artig :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå oppdaget en ting jeg syntes er litt underlig men helt okey liksom.

 

Opplærings videoene jeg titter på er for det meste gjort med sony Vega pro som koster mange tusen kroner og frem til nå har jeg kunnet gjøre alt de har vist i sony Movie studio platinium som koster noen skarve hundrelapper. Guien ser helt make ut også.

 

Hva er det Vega pro som koster 7 ganger mer har som sony Movie studio ikke har ?

Må jo være dyrisk mye mer. :)

 

Er i alle fall kjempefornøyd med Movie studio platinium, mye god software for en liten pose femtiøringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...