Gå til innhold

Hjelp med hodetelefoner fra 3000,- ++


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nye hodetelefoner, da mine Sennheiser HD 555 aldri ble det samme etter reparert kabelbrudd.

 

Budsjettet er fra 3000, så er ute etter et realt kvalitetshopp fra Sennheiserene. Når det nærmer seg 6000 kr skal de virkelig være gode for å rettferdigjøre lyden.

 

Vil bruke de til musikk fra Spotify, først og fremst gjennom PCen hjemme, så utseendet er ubetydelig. Alle PCene jeg har er urgammelt dritt, men har en Fiio E17.

 

Det som er førsteproritet er lydkvaliteten, et godt allround sett som gjenngir lyden sånn den er ment å være. Hører på alt mulig, men det går gjerne i ting som Massive Attack, Florence + the Machine, Santana, The Rolling Stones osvosv.

 

Er veldig fornøyd med passformen til mine gamle, så gjerne noe bønneformet, og gjerne av ty og ikke skinnimitasjon. Må ha noen som dekker ørene, er åpne og som jeg kan sitte med hele dagen uten å bli sliten. Har et par AKG K551 som jeg bruker på buss/tog osv, som er helt ok lydmessig, men jeg er for smal i hodet til at de sitter ordentlig, og jeg blir tung i hodet av å lytte lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bar beats pro og ath m50

 

jeg synes beatsene er ber når du vil ha noe med trøkk i MEN det er litt for mye bass i de til tider ;) (litt ann p koss humør jeg er i og hva jeg hører på)

 

og ath m50 er veldig klar og fin lyd i men kan av og til være litt lite bass i...

 

og ath m50 lekker mye det gjør ikke beatsene... og hvis du skal bruker 3000++ så har du igjaffal rå til begge ;)

 

beatsene koster vel rundt 2600 nå og ath m50 koster 1 150 på netonnet ;)

Lenke til kommentar

Ikke kjøpt verken Beats eller ath m50. Beats er overpriset, og ikke langt i fra direkte dårlig. m50'ene er meget gode hodetelefoner i sin klasse, men det er ikke den klassen du ser etter.

 

HD650 er et godt forslag.

 

Er enig med deg at beats er overpriset men dårlig? Neiiii!!! Så langt ifra dårlige som du kommer! Beatsene tåler mye, spiller høyt og tydelig, lekker lite og god å fin bass! Kan sitte på bussen med max volum uten at noen hører noe! Så ikke kom her å si at beat e dårlige!!! Tipper du aldri har prøvd beats pro! Så du kan ikke si noe om hvordan de er! Prøv ting før du sier noe om det!

 

 

Ath m50 er gode, lette og fin å ren lyd i! Kan være at de ikke tåler så mye... vet ikke fikk de just i posten! :-D men spiller rent og tydelig! Men lan være litt lite bass (liker litt bass jeg)

 

Ikke fpr å være frekk eller noe men jeg har prøvd mange headsett pg jar ALDRI funne et ber headsett enn Beatsene til mit behov! Og ath m50 er så fim pg ren lyd! Jeg er så kresen p lyd som det går og når jeg sier at det er fin pg ren lyd i noe så er det d;-)

 

Ikke kjøpt verken Beats eller ath m50. Beats er overpriset, og ikke langt i fra direkte dårlig. m50'ene er meget gode hodetelefoner i sin klasse, men det er ikke den klassen du ser etter.

 

HD650 er et godt forslag.

 

Er enig med deg at beats er overpriset men dårlig? Neiiii!!! Så langt ifra dårlige som du kommer! Beatsene tåler mye, spiller høyt og tydelig, lekker lite og god å fin bass! Kan sitte på bussen med max volum uten at noen hører noe! Så ikke kom her å si at beat e dårlige!!! Tipper du aldri har prøvd beats pro! Så du kan ikke si noe om hvordan de er! Prøv ting før du sier noe om det!

 

 

Ath m50 er gode, lette og fin å ren lyd i! Kan være at de ikke tåler så mye... vet ikke fikk de just i posten! :-D men spiller rent og tydelig! Men lan være litt lite bass (liker litt bass jeg)

 

Ikke fpr å være frekk eller noe men jeg har prøvd mange headsett pg jar ALDRI funne et ber headsett enn Beatsene til mit behov! Og ath m50 er så fim pg ren lyd! Jeg er så kresen p lyd som det går og når jeg sier at det er fin pg ren lyd i noe så er det d;-)

Lenke til kommentar

Hard og hard oppstarte penger? Hørt om komf? ;-) og hvis han skal bruker 3000++ så er det ikke npe problem å kjøpe f.eks beats pro! MEN ikke fall for studio eller mixer de er ikke så gode;-) studio må du ha batteri i og de lekker mye.... mixer har jeg aldri prøvd men folk sier at de ikke er sæ gode (mem skal ikke si noe fpr har aldri prøvd de)

 

Men du må slutte å sei ting om noe før du aldri jar prøvd d! Og at din pappa er sterkere enn min? Hvor gammel er du? Ser det ut som om keg bryr meg om din pappa er sterkere enn min? For alt d du vett så kan pappaen min være en av Norge sterkeste menn! Di vett aldri;-) men det er jo lett å være tøff bak et tastatur å en skjerm;-) lom heller å si at beats og ath m50 er ikke gode og at pappaen din er sterkere enn min face to face:-) skal hellet diskutere me deg om hvorfor beats og ath m50 er gode headsett hvis du vil;-)

Lenke til kommentar

Jeg er 12 år. Snart 13, da. Hvor mye fikk du til konfirmasjonen? Jeg gleder meg til min.

 

Selvfølgelig har jeg prøvd Beats Pro. Lyden er direkte trist i forhold til prisen. De har alt for mye bass, og om ikke det skulle være nok så har de også dårlig bass. Lydene glir inn i hverandre og det hele blir bare et bulder. Bass skal være stram og presis, ikke udefinerbar grøt slik Beats så fint klarer å lage.

 

Selvfølgelig har jeg prøvd Audio Technica ATH-M50. De er veldig god i forhold til prisen, men de kan ikke konkurrere med det beste en får i prisklassen trådstarter leter i. De har også litt mye bass, og mangler tilsvarende i de høyere frekvensene. Ellers har jeg ingen problemer med å anbefale de, men som sagt; de er ikke åpne hodetelefoner til 3 000 og oppover.

 

Sennheiser HD650 vil jeg derimot tro passer trådstarter temmelig bra. Og ja, jeg har hørt disse også.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk noe me 25 000 + smykke a pappa te ca 7 000.... du e 12 snart 13 og di sier st noen headsett er dårlige.... (som de ikke er) jeg er 16 og har vært øyd interessert sian eg va 10 år.. er hovedansvaret for teknikkere å lyden i et ungdoms arbeid, jobber på kulturhuse som teknikker, har vært med på flere store konserter og festival som teknikker og hjelper så kommer en liten 13 åring og sier at noe som er bra er dårlig? Kom igjen då? Beats koster mye men du betaler for merke og kvalitet! Så ikke kom her å si de er dårlige! Kom te meg å si d face to face så ska mi heller diskutere hvilken headsett som er bra og hvilke som er dårlige!

 

Som sagt... leyt å være tøff bak en skjerm og tastatur men du må trolle meg være like tøff face to face au!

Lenke til kommentar

Her skal du vite at ettersom du er villig til å betale 3000 kroner, pluss, pluss, pluss, kun for hodetelefonene, at det også er forsterkeren og lydkilden som avgjør lydkvaliteten.

 

Skal du f.eks bruke 3000 kroner på hodetelefoner, ville jeg brukt 7000 kroner på en forsterker også. Men ettersom 6000 kroner kun for hodetelefoner ser ut til å være en OK pris for deg, altså 15.000 kroner for en forsterker. Da vil kanskje Sennheiser HD800 og en Woo Audio Model 22 være noe? Vi snakker jo pluss, pluss, pluss, men da får du lyd så det holder også. Jeg vet ikke hva de norske prisene er for denne kombinasjonen, men vi snakker nok 20-30.000 kroner, om ikke noe mer.

 

http://www.lydogbild...nnheiser-hd-800

 

http://www.wooaudio....ducts/wa22.html

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Kjøp en ok DAC/amp og HD650. Det er mange gode komboer til HD650, og du kan ende opp med en veldig fin setup.

Om 6k er maks, så har du 3.5k ca til dac/amp, da du får HD650 til 2.5k ca. Det holder til flere gode alternativ.

 

Hvordan stiller du deg til kjøp ifra utlandet?

Lenke til kommentar

Både Beats og, dessverre, et oppsett til 20.000 er rimelig uaktuelt.

 

Har sett litt på HD 650, så da ender jeg nok opp med det, og kjører de gjennom Fiioen før jeg eventuelt oppgraderer den til noe som yter hodetelefonene rettferdighet senere.

 

Takk for hjelpen, gleder meg allerede! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...