Gå til innhold

telenor adsl og zyxel p2812 multimodem.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå 15-20 enheter koblet til denne modemrouteren.

pcer, filserver,mobiler, padder, skrivere etc.

 

Den ser ikke ikke ut til å håndtere det noe særlig.

Må rebootes 3-4 ganger i uken for at den skal virke stabilt.

Den er ikke sånn med bare noen få enheter tilkoblet så magefølelsen min sier at denne p2812 dingsen rett og slett ikke har nok muskler til å deale med oppgaven.

 

Forslag til løsninger/hardware som gjør opplevelsen min bedre ?

 

Budsjett: brenner glatt 3000-4000kr i komponenter som virkelig virker.

 

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke testet løsningen selv.

Men hva med å skaffe seg et modem, eller sett multimodemet i bro-modus (regner med det er mulig) og så sette opp en PC som ruter, ev koble aksesspungt til denne PC-en dersom du trenger wlan.

(også en svitsj på innsiden av ruteren selvsagt.)

 

Ikke testet løsningen selv, men regner vel med en pc burde har mer kraft en vanlige forbruker rutere?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Asus RT-AC66U eller RT-N66U fungerer fint til en slik løsning. Bridge routermodemet og koble på router.

 

Denne høres okey ut.

1300mbiter trådløst høres jo veldig koselig ut og så slipper jeg å gå rundt å nappe nettverks kabler vær gang det er tordenvær, noe det er en del av her på vestland kysten.

 

Veit du om det er mye styr å sette zyxel routermodemet over til å bare være modem ?

 

Knut

Lenke til kommentar

Det er den aktuelle versjon. Du finner en nyere (3.11(14)) her http://stup.telenor.net/zyxel-p2812hnuf3/

 

Det KAN jo være feil på routermodemet ditt. Når det feiler hos deg, er det WiFi eller routerdelen som ikke fungerer? Virker en PC som kobles til en LAN-port i routeren.

 

Jeg har satt min 2812 i bridge mode nå, og kjører en ASUS-router, men det var kun for å få 5 GHz, da jeg har mange naboer som forstyrrer på 2,4. Forøvrig var jeg godt fornøyd med 2812, både i ytelse og rekkevidde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...