Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC'n slår seg på automatisk..........


Anbefalte innlegg

Har aldri tidligere i mitt pc-liv opplevd at PC'n starter opp av seg selv.Jeg gjør som jeg alltid har gjort; bruker W's Shutdown og PC'n slår seg av. Men etter en tid har den startet og bootet opp av seg selv.

 

Dette startet for en tid tilbake. Noen forslag til løsning?

 

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT ENG

INTEL CORE I7 4770K 3.4GHZ 8MB S-1150

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK

CORSAIR TX 750W M MODULAR PSU NEW

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO BLUE 1866MHZ (2X8GB)

ASUS Z87-PRO Z87 S-1150 ATX

ASUS GEFORCE GTX 650 TI BOOST 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

3xSeagate HD's

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For sikkerhets skyld før du gjør noe i Bios; gå inn på "Oppgaveplanlegging" i kontrollpanelet i Windows og sjekk at du ikke har noen oppgaver som er satt til å slå på pc'en. (Gå inn på Kontrollpanel, trykk System og vedlikehold og klikk Oppgaveplanlegging)

Endret av abrj
Lenke til kommentar

ErP Ready: Står for Energy Ready Product, dette er en EU standard for å si at hvis produktet ditt er ErP Ready så bruker det under 1W når det er avslått. Bare la denne stå til standard.

 

Restore AC Power loss: Står denne som Power On, vil maskinen din skru seg automatisk på igjen etter et eventuelt strømbrudd. Power off så holder den seg av, last state går den tilbake til den tilstanden den var. Var den på så skrur den seg av og motsatt.

 

Power on by PS/2 Keyboard: I Motsetning til USB tastaturer så kommuniserer PS/2 tastaturet direktet med hovedkortet, uten noe drivere som må aktiveres på forhånd. Dette gjør at du kan bruke tastaturet til disse mulighetene som blir forklart. Bare la denne stå som standard du.

 

Power on by PCIE/PCI: Gjør det mulig å bruke nettverkskortet som en påknapp på pcen din, dette gjør at du feks kan bruke en annen pc til å skru på din egen, så lenge din pc er koblet til nettverket. Om jeg har forstått dette riktig.

 

Power on by RTC: Står for Real time clock, gjør at du kan sette et tidspunkt pcen din skal skru seg på.

 

Såvidt jeg kan se så skal alle disse valgene dine stå riktig. Mulig du ser på feil sted i BIOS?

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

ErP Ready: Står for Energy Ready Product, dette er en EU standard for å si at hvis productet ditt er ErP Ready så bruker det under 1W når det er avslått. Bare la denne stå til standard.

 

Restore AC Power loss: Står denne som Power On, vil maskinen din skru seg automatisk på igjen etter et eventuelt strømbrudd. Power off så holder den seg av, last state går den tilbake til den tilstanden den var. Var den på så skrur den seg av og motsatt.

 

Power on by PS/2 Keyboard: I Motsetning til USB tastaturer så kommuniserer PS/2 tastaturet direktet med hovedkortet, uten noe drivere som må aktiveres på forhånd. Dette gjør at du kan bruke tastaturet til disse mulighetene som blir forklart. Bare la denne stå som standard du.

 

Power on by PCIE/PCI: Gjør det mulig å bruke nettverkskortet som en påknapp på pcen din, dette gjør at du feks kan bruke en annen pc til å skru på din egen, så lenge din pc er koblet til nettverket. Om jeg har forstått dette riktig.

 

Power on by RTC: Står for Real time clock, gjør at du kan sette et tidspunkt pcen din skal skru seg på.

 

Såvidt jeg kan se så skal alle disse valgene dine stå riktig. Mulig du ser på feil sted i BIOS?

 

Takk for forklaringen. Jeg har sett gjennom alle menyene i BIOS og kan ikke se noe som kan ha med dette å gjøre. Begynner å lure på om en poltergeis har tatt bolig i pc'n....... :)

Lenke til kommentar

Beklager fraværet.

 

Hva skjer hvis jeg tar ut batteriet i CMOS? Re-settes alle settinger da?

 

Bruker ikke wake on lan, men kan det ha med det å gjøre og er det i bios?

 

Allow wake timers = enable. Kan det ha med problemet å gjøre? Finner ikke hva som er forskjell på enable/disable.

post-220397-0-57128600-1376469867_thumb.gif

Lenke til kommentar

Tardu ut CMOS batteriet vil alle endringer som eventuelt har blitt gjort i BIOS bli resatt til standard, ofte kan diverse uforklarlige bugs bli fikset av dette.

 

Edit: Allow wake timers kan du sette til disable, det skader ikke :) og da er en ting til utelukket.

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Gå inn i enhetsbehandling og åpne egenskaper for Intel ethernet kortet. Under Power Management deaktiverer du Wake on Pattern Match.

 

Du kan også aktivere ErP Ready i Bios. Velg den som angir både S4 og S5.

 

Hadde samme problem med mitt z87 Pro hovedkort.

Lenke til kommentar

Nå har jeg visst funnet årsaken: Asus WI-Fi-GO! Ble innstallert da jeg innstallerte drivere og program fra medfølgende CD og siden har jeg ikke gjort noe med det. For et par dager siden fyrte jeg det opp og etter det slår ikke pc'n seg på lenger (krysser tærne i håp om at det varer).

 

Takk til alle som har kommet med forslag til løsninger!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-267993

Nå har jeg visst funnet årsaken: Asus WI-Fi-GO! Ble innstallert da jeg innstallerte drivere og program fra medfølgende CD og siden har jeg ikke gjort noe med det. For et par dager siden fyrte jeg det opp og etter det slår ikke pc'n seg på lenger (krysser tærne i håp om at det varer).

 

Takk til alle som har kommet med forslag til løsninger!

Fant du problemet i Asus WI-Fi-GO? Eller avinstallerte du den? Jeg også sliter med det der, wake on lan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...