Gå til innhold

Laste opp nettside med dreamweaver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det riktig at index.html ligger under /www/styles/index.html i stedet for /www/index.html?

Denne må ligge under www.

 

En annen ting, linken "Våre hunder" virker ikke.

Prøv å døpe om katalogen slik at den ikke inneholder mellomrom og gjør det samme med linken.

Endret av Teza
Lenke til kommentar

Er det riktig at index.html ligger under /www/styles/index.html i stedet for /www/index.html?

Denne må ligge under www.

 

En annen ting, linken "Våre hunder" virker ikke.

Prøv å døpe om katalogen slik at den ikke inneholder mellomrom og gjør det samme med linken.

Se der ja! :D Takk skal du ha ;) Det viste seg jeg måtte markere alle filene inn i www mappa, deretter velge upload. Og ikke laste opp selve mappa. Våre hunder-linken får jeg fikse senere ;)

Lenke til kommentar

Mens jeg har dere her...så trenger jeg hjelp til litt koding...regner med noen av dere kan det?

www.swikks.com

Som dere ser, så er "Bilder" siden annerledes. Den høgre rammen har blitt presset inn, og jeg med veldig lite kodeerfaring vet ikke hvordan jeg kan fikse det :S

 

Også ser jeg at "design-mode" i DW får nettsiden til å se helt annerledes ut enn det den faktisk er. Bildene forflytter seg også avhengig av hvilken PC man ser den på :S

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg vel brukt en CMS slik som WordPress til å lage sidene, og ikke DreamWeaver. Men det kommer jo helt an på hvor god du er. HAr ikke brukt Dreamweaver på ca 10 år nå, så har glemt hvordan det fungerer.

Hm... wordpress ser egentlig veldig enkelt og greit ut. Men er det slik at man må betale domene og host med dem?

Lenke til kommentar

Så lenge webhotellet ditt støtter PHP og MySQL så er det helt gratis å bruke WordPress.

Til og med WordPress mest er kjent for blogg, så er det veldig enkelt å bruke til hjemmesider også. Både mine egne hjemmesider og de jeg lager for kunder er basert på WordPress. De fleste av kundesidene er kun statiske sider med få oppdateringer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du mappe domenet til Wordpress?

Som jeg sier, Wordpress er 100% gratis. Du laster bare ned WordPress herfra...

Så må hosten din støtte PHP og MySQL. Om den gjør det så er det jo bare å følge installasjonsveiledningen. (du må lage en MySQL database før installasjonen) og så bare laste opp alle WordPress filene via FTP.

Og så skriver du bare inn domenet før du følger en veldig enkel installasjonsveiviser på nett før alt er klart.

Tar bare et par minutter.

 

Du trenger ikke å ha noe som helst med WordPress sidene/hosten å gjøre. Alt ligger på din server, og som nevnt, det er 100% gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...