Gå til innhold

På tide å gi Flight Simulator X et ansiktsløft? (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har utgivelser fra Orbx egne høyoppløselige mesh, eller er det snakk om tekstur-pakke?

 

Teksturer, autogen og ny 3D nattbelysning, alt uten FPS impact. Evt mesh må kjøpes fra en annen leverandør evt freeware. For Norge finnes det Norway Mesh som fungerer fint, ikke 100% men godt nok:-) Orbx holder for tiden på med å utvikle landclasses(OpenLC) for FTXG, og kommer ut i 5 bolker, Europa først. Tror ikke de har mesh i planene foreløpig.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

syns 99 dollar varl litt drøyt. er andre texture pakker ol. som er billigere og som har vært på markedet i mange år, så detter er litt for dyrt og for sent.

 

Hvilke teksturpakke er det som er billigere? Er det GEX du tenker på? De koster i såfall $240 dersom du skal ha hele verden(FTXG=hele verden). Kvaliteten til FTXG overgår GEX flere ganger, og for meg og svært mange andre er dette en komplett gamechanger i FSX. FTXG gjør på mange måter FSX til det FSXI kanskje ville vært, så dette syntes jeg verken er for dyrt eller for sent.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Teksturer, autogen og ny 3D nattbelysning, alt uten FPS impact. Evt mesh må kjøpes fra en annen leverandør evt freeware. For Norge finnes det Norway Mesh som fungerer fint, ikke 100% men godt nok:-) Orbx holder for tiden på med å utvikle landclasses(OpenLC) for FTXG, og kommer ut i 5 bolker, Europa først. Tror ikke de har mesh i planene foreløpig.

 

Orbx sine pakker (FTX Global er da unntaket her da dette er en ren texture pakke) har egne mesh i de områdene de dekker. Ta EU England som ett eksempel. Den kommer med 10m mesh og ser fantastisk bra ut :)

 

Jeg har FTX pakkene for hele vestkysten av USA i tillegg til England, Scotland og Wales. Mesh i disse er mye bedre enn det som f.eks ligger i FS Global Ultimate.

 

Edit: Enig med BioNor, FTX Global er en gamechanger. Den er helt overlegent bra!

Endret av Nosferatu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Orbx sine pakker (FTX Global er da unntaket her da dette er en ren texture pakke) har egne mesh i de områdene de dekker. Ta EU England som ett eksempel. Den kommer med 10m mesh og ser fantastisk bra ut :)

 

Jeg har FTX pakkene for hele vestkysten av USA i tillegg til England, Scotland og Wales. Mesh i disse er mye bedre enn det som f.eks ligger i FS Global Ultimate.

 

Edit: Enig med BioNor, FTX Global er en gamechanger. Den er helt overlegent bra!

 

Ja, FTX Regional-pakkene er enestående:-) Har bare FTX Australia SP4 selv(og FTXG selvsagt), og gleder meg veldig til FTX Norway South(og N når den kommer) ettersom 90% av flygingen min foregår i Norge. Nå har vi heldigvis et veldig bra FS miljø i Norge og et ganske utrolig freewarebibliotek, så inntil videre så klarer jeg meg veldig fint med FTXG, AoN, NSXII og alle de andre pakkene som får Norge til å se ut som Norge.

 

Ang dedikert mesh, så har jeg aldri gått til innkjøp av disse pakkene da den som følger med FSX er god nok for resten av Europa og USA. Jeg kjenner ikke til hvordan den nøyaktige geografien/topografien er i verden, så om et fjell er litt for høyt/lavt så spiller det ikke noen rolle for meg. Norway Mesh fikser jo Norge så tror ikke kommer til å bruke annen mesh enn freeware + det som evt kommer i FTX regional-pakkene.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Teksturer, autogen og ny 3D nattbelysning, alt uten FPS impact. Evt mesh må kjøpes fra en annen leverandør evt freeware. For Norge finnes det Norway Mesh som fungerer fint, ikke 100% men godt nok:-) Orbx holder for tiden på med å utvikle landclasses(OpenLC) for FTXG, og kommer ut i 5 bolker, Europa først. Tror ikke de har mesh i planene foreløpig.

 

jeg bruker ground enviorment extreme og ultimate terrain. dekker ikke hele verden (kan kjøpe det og). men det gir bedre lokale detaljer en den pakken artikkelen handler om. er ikke bare å slenge på nye og bedre global textures så si ferdig.

Lenke til kommentar

jeg bruker ground enviorment extreme og ultimate terrain. dekker ikke hele verden (kan kjøpe det og). men det gir bedre lokale detaljer en den pakken artikkelen handler om. er ikke bare å slenge på nye og bedre global textures så si ferdig.

 

Nei. GEX gjør nøyaktig det samme som FTXG, men FTXG er nyere og har veldig mye bedre teksturer tilpasset de forskjellige miljøene rundt om i verden. Unntaket så langt er USA SE hvor ørkenmiljøet har blitt en anelse for grønn. Jeg tolker din uttalelse "syns 99 dollar var litt drøyt." dit hen at du verken har kjøpt eller testet FTXG? Jeg har vært en trofast bruker av GEX siden det kom til FSX og det har vært det klart beste valget frem til nå. Kombinasjonen GEX+UTX var veldig bra, men kombinasjonen FTXG+UTX er som sagt klart bedre.

 

Ang lokale detaljer, så har det ingenting med verken GEX eller FTXG å gjøre, men hvilke landclass som er brukt. UTX er ikke et rent LC-produkt men innholder en del landclasses som gjør at spesielt urbane miljøer blir bedre. Den gjør også at kyster, veier og elver blir riktig i den regionen man har den til og gir bedre nattbelysning enn default. En ren landclass-addon som Scenerytech eller NSXII, er det som sier hvor og hvilke vegetasjon som skal brukes, hvor byene er, hvor det er ørken, evt hvor steiner og fjell er plassert. Så skal du sammenligne GEX+UTX, så er det på sin plass å sammenligne med FTXG+UTX, ikke bare FTXG.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...